Uwagi pytającego:
Zastanawiam się nad instalacją 5 generacji, podawanie LPG w formie płynnej, podobno to jest dużo lepsze dla silnika i nie wypala gniazd zaworowych...? Z góry dziękuję za pomoc w temacie. Pozdrawiam Ireneusz
Marcin Dziewiątkowski
Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i RozwojuPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plInstalacja V generacji (znacznie droższa niż system IV generacji) chroni zawory w większym stopniu pod warunkiem, że wtryskiwacze są zamontowane w taki sposób, że wtryskują ciekłe LPG na zawory dolotowe. Wtedy faktycznie są one lepiej chłodzone.
W silniku 3.2 V6 220 KM (162 kW) samochodu Volkswagen Touareg (2004) nie jest to jednak aż tak bardzo istotne ponieważ jest to jednostka napędowa, w której zastosowano hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu i ryzyko wypalenia zaworów jest niewielkie.
Moim zdaniem instalacja instalacja IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) w zupełności wystarczy do zasilania tego silnika. Silnik ten wymaga zastosowanie przedłużanych dysz, czyli wprowadzenia gazu nieco głębiej w kolektorze dolotowym z uwagi na regulowaną jego długość.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl