Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSinik 5.0 V10 TDI 313 KM (230 kW) zastosowany w samochodzie Volkswagen Touareg (2006) może być dostosowany do zasilania LPG, podobnie jak każdy inny silnik o zapłonie samoczynnym.
Instalacje gazowe do silników Diesla są nieco droższe od zwykłych uniwersalnych systemów zasilania LPG do silników benzynowych z pośrednim wtryskiem benzyny a stopień zastąpienia paliwa bazowego gazem jest niższy. W silnikach benzynowych wynosi on 100% lub blisko 100%. W silnikach Diesla można efektywnie zastąpić paliwem gazowym do 40-50% zużywanego oleju napędowego. Dlatego opłacalność tego rozwiązania uzyskuje się w autach, które wykonują duże przebiegi. Najczęściej instalacje gazodieslowskie są stosowane w ciężarówkach dalekodystansowych, w których opłacalność ich stosowania jest największa właśnie z uwagi na wykonywanie dużych przebiegów.
Polecam sprawdzenie opłacalności zastosowania instalacji gaozodieslowskiej w Kalkulatorze gazeo.pl oraz zapoznanie się z zaletami stosowania takich instalacji, o których można przeczytać w artykule "Fugazi - gazodiesel wraca do łask".
Za wycenę instalacji gazowej do konkretnego samochodu odpowiedzialny jest warsztat montujący.
Nie trzeba odwiedzać go osobiście, wystarczy skorzystać ze strony internetowej Wycena instalacji LPG gazeo.pl wybierając dogodnie położony serwis.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl