Uwagi pytającego:
Silnik 2.5 10V jest dość prymitywny, podobno wtryskiwacze działają w full grupie, dlatego skłaniam się ku instalacji mieszalnikowej. Autem robię niewielki przebiegi do 10 tys. km rocznie. Czy montaż sekwencji ma sens?
Tomasz Krawiec
Technik Landi Renzo PolskaPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plJak najbardziej należy zastosować układ sekwencyjny, ponieważ zastosowanie instalacji mieszalnikowej w silniku 2.5-10V L5 140 KM (103 kW) samochodu Volvo 850 (1993) naraża układ pomiarowy (przepływomierz powietrza) na uszkodzenie przy pierwszym cofnięciu płomienia (zapaleniu się mieszanki gazowo-powietrznej w układzie dolotowym).
W systemach mieszalnikowych, w których cały układ dolotowy jest wypełniony gotową do spalenia mieszanką gazowo-powietrzną, niestety się to zdarza. Zastosowanie "sekwencji" skutecznie eliminuje taką możliwość.
Praca wtryskiwaczy w full grupie w niczym nie przeszkadza, a różnica w kosztach instalacji sekwencyjnej i mieszalnikowej jest niewielka w porównaniu ze szkodami jakie może spowodować w silniku ta ostatnia.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl