Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plZastosowany w samochodzie Volvo S40 / V40 do 2004 r. (1998), V40 silnik 2.0 140 KM (103 kW) może być z powodzeniem dostosowany do zasilania LPG.
Do konwersji tej jednostki napędowej na LPG można zastosować jeden z wielu oferowanych na rynku zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub zestaw systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W 1998 r. powinien być zastosowany silnik B4204S, który ma hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu. Trzeba to zweryfikować, bo jeśli jest to silnik B4204S2 to jest w nim zastosowana ręczna regulacja luzu zaworowego, która przy zasilaniu gazowym wymusza zastosowanie dodatkowej ochrony zaworów (lubryfikacji, dotrysku benzyny lub dodatków do paliw - benzyny i LPG) oraz dodatkową czynność obsługową jaką jest kontrola i ewentualnie regulacja luzu zaworowego. Na gazie czynność tę należy wykonywać co około 30 tys. km.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl