Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWedług dokumentacji, do której mam dostęp z wymienionych aut tylko silnik Volvo 2.5 ma pośredni wtrysk benzyny. Pozostałe samochody mają jednostki napędowe zasilane przez systemy bezpośredniego wtrysku benzyny i wymagają instalacji dedykowanych.
Do Insigni systemy zasilania gazem oferują: Landi Renzo (jest to system bazujący na IV generacji - sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny) i Prins (system VI generacji, w której LPG w fazie ciekłej jest dawkowane wprost do komór spalania przez wtryskiwacze benzynowe). Do Volkswagena instalację LPG oferuje także firma Prins ale jest to system bazujący na IV generacji instalacji gazowej.
Zatem pod kątem eksploatacji na gazie i kosztów montażu instalacji najlepszym wyborem wydaje się Volvo. Można w nim zastosować większość oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Silnik Volvo w trybie pracy na LPG będzie zużywał tylko paliwo gazowe. Podobnie w przypadku Insigni z systemem Prinsa. Jeśli do tego samochodu będzie zastosowany system bazujący na IV generacji instalacji gazowych (Landi Renzo) to silnik w trybie pracy na LPG będzie zużywał paliwo gazowe i niewielką (zależną od charakteru eksploatacji samochodu) ilość benzyny. Podobnie Volkswagen z instalacją bazującą na IV generacji firmy Prins.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl