Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plOba silniki mogą być dostosowane do zasilania LPG. Jednostka napędowa 3.0 (304 KM) ma pośredni wtrysk benzyny i może być dostosowana do zasilania gazowego z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Trzeba jednak pamiętać, by w przypadku zastosowania instalacji IV generacji zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych.
Niezależnie od tego silnik ten wymaga okresowej (co około 30 tys. km) kontroli i ewentualnie korekty wartości luzów zaworowych.
Natomiast jednostka napędowa 2.0 (240 KM) ma bezpośredni wtrysk benzyny i w związku z tym wymaga zastosowania instalacji dedykowanej. Z informacji, do których mam dostęp wynika, że silnik ten został opracowany pod kątem zasilania gazowego jedynie przez firmę Prins. System Direct LiquiMax 2.0 wtryskuje LPG w fazie ciekłej wprost do komór spalania przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl