Tomasz Krawiec
Technik Landi Renzo PolskaPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plSamochody:
mogą być poddane konwersji na zasilanie LPG.
W przypadku Volvo XC60 z 2011 r. i Volkswagena Tiguana z 2013 r. mamy do czynienia z jednostkami napędowymi z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Z tego powodu w tych silnikach wymagane jest zastosowanie dedykowanych instalacji LPG.
Z informacji publikowanych przez producentów i importerów samochodowych instalacji gazowych wynika, że silnik 2.0 T5 240 KM (177 kW) samochodu Volvo XC60 2011 r. został opracowany pod kątem zasilania LPG przez firmę Prins.
Natomiast do silnika 2.0 TSI 211 KM (155 kW) samochodu Volkswagen Tiguan 2013 r. dedykowane instalacje LPG oferują: Alex, LANDI RENZO, Prins i STAG.
Silnik 3.0 T6 L6 286 KM (210 kW) samochodu Volvo XC60 2010 r. ma pośredni wtrysk benzyny i może być poddany konwersji na zasilanie LPG z wykorzystaniem jednego z wielu oferowanych na rynku uniwersalnych zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) dostosowanego do parametrów i układu konstrukcyjnego tej jednostki napędowej.
Trzeba jednak pamiętać, że zastosowano w nim regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy okresowo (co około 30 tys. km) sprawdzać i ewentualnie korygować. Silnik ten wymaga także zastosowania dodatkowej ochrony zaworów (lubryfikacji, dotrysku benzyny lub dodatków do paliw - benzyny i LPG).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl