Tomasz Krawiec
Technik Landi Renzo PolskaPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plZastosowany w samochodzie Volvo XC60 2016 r. silnik 2.0 T5 240 KM (177 kW) ma bezpośredni wtrysk benzyny. Do jego adaptacji na zasilanie LPG wymagane jest zatem wykorzystanie dedykowanej instalacji gazowej.
Z informacji publikowanych przez producentów i importerów samochodowych instalacji gazowych wynika, że silnik ten został dotychczas opracowany pod kątem zasilania LPG jedynie przez firmy LPGTECH i Prins.
Jednostka napędowa 3.0 T6 L6 304 KM (224 kW) jest także wyposażona w bezpośredni wtrysk benzyny. W tym przypadku jednak żaden z producentów nie oferuje aplikacji systemu LPG do tego silnika.
W Hondzie CR-V 2017 r. z silnikiem 2.0 155 KM (114 kW) z pośrednim wtryskiem benzyny można zastosować jeden z wielu uniwersalnych zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej).
Silnik ten wymaga zastosowania dodatkowej ochrony zaworów oraz okresowej kontroli i ewentualnie korekty luzu zaworowego (co około 30 tys. km).
Kompletację i wycenę instalacji LPG do każdego samochodu przygotowuje warsztat. Można o nie zapytać dogodnie położony warsztat korzystając ze strony internetowej Wycena instalacji LPG gazeo.pl.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl