Pytanie
Witam.Niestety posiadam instalację drugiej generacji i spadek mocy daje się odczuć. W związku z czym zainteresowałem się ostatnio temat wariatora zapłonu, jednakże spotkałem się z opinią, iż w przypadku samochodów z czujnikiem spalania stukowego ECU sam będzie próbował wyprzedzić zapłon. Czy ta taka opinia jest sensowna?Drugie pytanie dotyczy oferty wariatorów - poza ofertą renomowanych producentów dostępne są również wariatory (np. na allegro) oparte jedynie na wskazania sensora MAP (modyfikujące jego sygnał). Czy takie urządzenie ma prawo działać poprawnie?Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź!
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plRzeczywiście silniki wyposażone w czujniki spalania stukowego, w zależności od oprogramowania wyprzedzają zapłon aż do momentu wystąpienia spalania stukowego. Nie wyklucza jednak to stosowania wariatorów. Zastosowanie odpowiedniego wariatora ma za zadanie przyspieszyć proces wyprzedzenia zapłonu.
Odnośnie drugiego pytania - mają prawo działać, ale im więcej sygnałów zebranych (np. czujnik położenia przepustnicy, czujnik położenia wału, czujnik MAP) tym lepiej wysterujemy kąt zapłonu.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl