Pytanie:
Witam,
BMW E39 520i od jakiegoś czasu przełącza się na benzynę po osiągnięciu temperatury 90ºC. Co ciekawe piszczy przełącznik ale nie da się przełączyć ręcznie na gaz. Po wciśnięciu piszczenie znika otwieram maskę i słyszę, że wtryskiwacze pracują ale chodzi na benzynie. Wymieniłem na nowy elektrozawór na reduktorze, dokręciłem mocowanie elektrozaworu na wielozaworze (było odkręcone ). Jakiś czas był spokój i od wczoraj to samo. Piszczy ale nie przełącza się. Czy to cewka się nagrzewa i traci oporność, czy zawór się zacina. Wyłączę kluczyk po chwili włącze i przełączy na gaz, za chwilę nie widzieć czemu to samo.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plPowodem wyłączania się instalacji może być usterka czujnika ciśnienia, ale by to potwierdzić konieczna jest diagnostyka przy użyciu programu do instalacji LPG w Pańskim aucie. Usterka cewki raczej skutkowałaby przepaleniem bezpiecznika, ale nie można też wykluczyć, że pojawia się przerwa na uzwojeniu po nagrzaniu. Łatwo to zmierzyć zwykłym miernikiem, przed i po nagrzaniu.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl