Pytanie
Witam. Posiadam od roku Peugeota 306 1,8 8V 101KM z instalacją II generacji (kontroller Stag 2L, reduktor Tomasetto 100hp). Spalanie przy oszczędnej jeździe w mieście wynosi 13l (raz mi się udało uzyskać wynik 12,5l, ale to już maks eco driving). Przy korkach lub troche większym "bucie" potrafi dojść do 16l. W trasie przy stałej prędkości 100km/h bez wyprzedzania wyszło równe 11l/100km (trasa miała 200km). Regulacja mało daje i nie ukrywam, że denerwuje mnie ten fakt i to, że inni posiadają sekwencję, która pali niby ok 10-11l w mieście z tym samym silnikiem. Tak więc zastanawiam się nad przeróbką swojej instalacji. Na Allegro można już od 700zł kupić kpl instalacje LPG sekwencyjne(oczywiście oprócz butli). I tak się zastanawiam, czy było by to opłacalne. Moja dotychczasowa instalacja ma już 6 lat (auto kupiłem rok temu). Z jednej strony nowa instalacja nie powinna sprawiać problemów i spalanie powinno się zmniejszyć, ale z drugiej strony jeśli różnica w spalaniu będzie wynosić tylko 1l to chyba nie ma sensu wydawać pieniędzy na przerabiać instalki. Dodam też, że posiadam plastikowy kolektor dolotowy i do tego podgrzewany płynem chłodniczym i nie wiem, jak mógł być ktoś tak nie odpowiedzialny wkładając tam instalację II gen (słyszałem, że do plastikowego kolektora tylko sekwencja). Niby nic się nie stało przez ten czas ale to może świadczyć i o tym, że instalacja była założona w stylu "byle, żeby najtaniej było, nie ważne co włożycie". Proszę o porady. Ostatnio myślałem nawet nad wymianą silnika na diesla, ale z drugiej strony koszty (mówię o spalaniu) będą tylko niewiele niższe od LPG. Dodam też, że jestem mechanikiem i instalację sam bym przerabiał oraz regulował (ew na samym końcu pojechał do sprawdzenia do "mądrego")
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plRzeczywiście nie odpowiedzialnym było zamontowanie instalacji II generacji do plastikowego kolektora ssącego o dość znacznej pojemności. Przerabianie instalacji na sekwencyjną z czysto ekonomicznych względów może być nieopłacalne. Jeżeli natomiast weźmiemy pod uwagę bezpieczną eksploatację i brak ryzyka wystąpienia "strzałów" w układ dolotowy oraz fakt, że obecna instalacja ma już swój przebieg i może wymagać inwestycji, to przeróbka na sekwencję nabiera uzasadnienia.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl