Pytanie
Problem polega na pojawieniu się i miganiu kontrolki check in wraz z zapaleniem się kontrolki ASR podczas jazdy na LPG. Obroty skaczą z 500 do 700 samochód zachowuje się jakby się dławił, zmienia się również napięcie, gdyż włączone światło wewnątrz samochodu raz jest jaśniejsze raz ciemniejsze.. Po podłączeniu pod VAG występuje błąd nr 16891 związany z silnikiem krokowym oraz 16685 wypadanie zapłonu na cylindrze 1. Po przełączeniu na benzynę lampka check in przestaje migać, ASR dalej się pali. Po podłączeniu komputera wyskakuje błąd 16804 związany z katalizatorem. W samochodzie zostały wymienione świece, kable do świec, cewka zapłonowa i dalej to samo. Nie wiem co już robić, każdy mechanik co innego mówi.
Dla pewności zrobiłem również próbę ciśnienia sprężania w cylindrach na sucho i próbę olejową.
Wyniki próby (na sucho) [bar]:
Wyniki próby (z olejem) [bar]:
Chciałbym dodać iż przed wymianą cewki błąd 16685 był następujący - wypadanie zapłonu na cylindrze 1 i 4 więc wymiana wniosła coś dobrego.
Czekam na poradę
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plJeżeli wypadanie zapłonów występuje tylko podczas pracy na gazie, a układ zapłonowy jest sprawny, powodem takiego zachowania może być uszkodzona listwa wtryskiwaczy lub uszkodzony reduktor (puszcza gaz przewodem podciśnieniowym).
Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!
Przy wyborze instalacji rozważ rekomendowane systemy:
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl