Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Wysokie obroty

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
środa 2010-04-07

Pytanie o eksploatację instalacji.

Wysokie obroty

Pytanie

Witam, Jestem właścicielem Hondy Civic IV gen (model gaźnikowy), co pewien czas mam problem ze skokiem obrotów. Problem wygląda następująco, po przejechaniu około 5 - 10 km obroty po spuszczeniu nogi z gazu utrzymują się w granicach 3 tys. Dokładnie nie jestem w stanie podać, gdyż samochód nie posiada obrotomierza. Wygląda to mniej więcej tak jak gdyby samoczynnie włączało się ssanie (pomimo faktu ze silnik jest rozgrzany), dodatkowo po zatrzymaniu się np w mieście na światłach, obroty spadają do normalnej wartości po około 30 40 sekundach postoju na jałowym biegu. Po przejechaniu kolejnych kilku kilometrów problem powraca i można na 4 biegu bez skrępowania jechać z noga zdjętą z gazu niejako na autopilocie. Wczoraj byłem regulować instalację i wymieniłem wszystkie filtry łącznie z filtrem gazu i świecami, jednak pomimo tego, że ostatnim razem gdy miałem ten problem regulacja pomogła, tym razem tak się nie stało. Czy problem ten może mieć jakiś związek z termostatem ponieważ rzadko zdarza się że wskazania temp silnika przekraczają 70 stopni pomimo długiej jazdy. Dodać mogę jeszcze ze przy poprzedniej regulacji mechanik zdejmował wężyk sterowania pneumatycznego dolotem powietrza do filtru powietrza (taki patent Hondy) tym razem nie zauważyłem niczego takiego gdyż zostałem poproszony do biura warsztatu. Dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź i pozdrawiam.

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

W przypadku silnika Hondy (model gaźnikowy ze sterowaniem elektronicznym współpracującym z sondą lambda) do prawidłowego funkcjonowania na gazie zaleca się odłączenie zaworu dodatkowego powietrza podczas pracy na gazie. Zawór ten przy funkcjonowaniu na benzynie ma na celu zubożenie/wzbogacenie mieszanik przez dodatkowy dopływ powietrza do kolektora ssącego. Podczas pracy na gazie otwarcie tego zaworu skutkuje znacznym podwyższeniem obrotów.

środa 2010-04-07
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  SUPRAL
Al. Kasprowicza 111
51-146, Wrocław
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie