Pytanie
W ostatnim czasie miałem kilka wystrzałów. Problem polega na tym, że samochód ma na biegu jałowym 2000 obrotów na zimnym i gorącym silniku. Podczas jazdy na luzie obroty nie spadają. Wymienione zostały świece, przewody, czujnik temperatury silnika i sprawdzony został silnik krokowy biegu jałowego. Na benzynie silnik pracuje poprawnie a na gazie obroty skaczą, przepływomierz działa poprawnie i spalanie na gazie wzrosło z 11 litrów na 17. Posiadam instalację LPG bez komputera, przez 8 lat sprawiała się idealnie. W czym może tkwić problem? Przy próbie regulacji silnik pracuje bardzo nierówno. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plPrzy opisywanych problemach na gazie, nie jest możliwe, by na benzynie silnik pracował prawidłowo. Może on co prawda mieć dużo niższe obroty, ale na pewno dawka paliwa (benzyny) na biegu jałowym nie jest prawidłowa. Jeżeli zjawisko to pojawiło się po wystrzałach powodem może być nieszczelność kolektora ssącego bądź mechaniczne uszkodzenie bloku przepustnicy.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl