Pytanie
Witam, mam silnik z ECONO, czyli spala 5,5 litra PB na trasie. Spokojnie jadąc to nie problem. Instalacja to STAG4 sekwencja, działa bez zarzutu, moc, obroty jak na benzynie, nie gaśnie przy wyrzuceniu na luz, ale spala od 8 do 9litrów gazu (cykl 30% miasto, 70% trasa). Nie mam ciężkiej nogi. Czy nie da się zejść niżej? Gazownik twierdzi, że jest wszystko ok i spala poprawnie. Przebieg na gazie 4 500 km, licznik 107 500 km. Przy 3 tys był przegląd, mała korekta mapy była co spowodawo spadek o ok 0,5 litra. Może zatem da się jeszcze zmienić nastawy by zejść na jakieś 7litrów w trasie?Ten silnik częściowo pracuje na ubogiej mieszance jak pali się lampka ECONO, ma zmienne fazy rozrządu. Na gazie wkręca się do 7tys obr. tak jak na benzynie. Jest zatem sens kopania w sterowniku gazu?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plPrzyjmuje się, że zużycie gazu ma prawo być większe o około 20% od zużycia benzyny. Podaje Pan zużycie benzyny 5,5 litra na trasie (co jak na silnik 115 KM jest wynikiem rewelacyjnym), a zużycie gazu mierzy Pan w cyklu mieszanym. Przyjmując tę różnicę w cyklach pomiarowych uznałbym ustawienia instalacji za prawidłowe. Przy instalacjach IV generacji nieprawidłowe ustawienie dawki gazu skutkuje niewłaściwym działaniem auta na benzynie (rozregulowanie mapy benzynowej). Jeżeli zatem nie ma problemów w pracy auta na benzynie, przyjąłbym funkcjonowanie instalacji za prawidłowe.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl