Pytanie
Witam
Mam Passata, rocznik 1995 z silnikiem 1,8 i wtryskiem jednopunktowym. Instalacja LPG to BingoM (KME), parownik Tomasetto.
Problemem jest zacierający się attuator. Pierwszy zatrzymał się po trzech latach eksploatacji (po przebiegu ok. 45 tys. km). Drugi identyczny, kupiony w sklepie i dedykowany do Bingo też się popsuł. Co się dzieje, że zacierają się. Szkoda kasy na reklamację, bo wyśle się i odeślą sprawny lub nie, a koszt nowego to ok. 60 zł. Na jednym i drugim widać było biały smar. Teraz wstawioną mam zwykłą kryzę i auto jeździ, jednak fajniej byłoby jeździć z "krokowcem".
Proszę o odpowiedź na pytanie, jak ustrzec silnik krokowy przed zatarciem się, ew. jakiej lepszej marki kupić ten element, by działał on latami?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plOsobiście mam jak najlepsze zdanie o silnikach krokowych firmy KME stosowanych w instalacjach Bingo. Warunkiem jest ich prawidłowy montaż (silnikiem elektrycznym do góry). Jeżeli w Pana aucie występują notorycznie problemy z ich zacieraniem, problemem może być jakość paliwa. Na to można zaradzić stosując filtr fazy lotnej od instalacji IV generacji.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl