Wygląda na to, że auta o napędzie spalinowo-elektrycznym mają dość bycia ciekawostkami i niszowymi propozycjami dla zwariowanych na punkcie ekologii „przytulaczy drzew”, a chcą stanowić równorzędne, pełnoprawne alternatywy wobec odmian benzynowych i wysokoprężnych. Dlatego hybrydowy Auris w swojej najnowszej, znacznie bardziej wyrazistej niż dotąd odsłonie, debiutuje równocześnie z wariantami wyłącznie spalinowymi. Toyota liczy, że następca sprzedającego się niemrawo Aurisa HSD będzie odpowiadał za 1/3 całej sprzedaży kompaktowego modelu. Jakie asy w rękawie ma japoński konkurent Golfa, że tak śmiało myśli o przyszłości?
Przede wszystkim, jego nabywcy nie będą już musieli godzić się na wyrzeczenia pod względem właściwości praktycznych. Sposób umieszczenia akumulatora powodował dotąd, że Auris z napędem mieszanym miał bagażnik o 121 l mniej pojemny niż jego benzynowi i dieslowscy kuzyni. Teraz, pomimo zachowania płyty podłogowej poprzednika, konstruktorom udało się przenieść niklowo-wodorkową baterię pod tylną kanapę, dzięki czemu mniejszy brat Priusa nie wymaga kompromisów od przyszłych nabywców, ponieważ ma taki sam, 360-litrowy „kufer” jak odpowiedniki wyposażone w jeden silnik.
Cały szkopuł tkwi jednak w tym, by cena nie odbiegała zanadto od odmian bez wspomagacza elektrycznego. Dotychczasowy Auris HSD kosztuje na polskim rynku co najmniej 92900 zł, a więc o dobre 20000 zł więcej niż najlepiej wyposażone egzemplarze spalinowe. To zawsze o prawie kolejne 20000 zł mniej, niż trzeba wyłożyć na wyposażonego w taki sam układ napędowy Priusa, ale mimo wszystko za dużo, by skusić klientów. Ile będzie należało zapłacić za nowego Aurisa Hybrid? Tego jeszcze nie wiadomo, ale jeżeli Toyota przyjmie podobną politykę, jak w przypadku benzynowo-elektrycznego Yarisa (hybrydę wyceniono na poziomie porównywalnym z dieslem, lecz ta pierwsza ma być oszczędniejsza w eksploatacji), jest szansa na to, że auto przestanie być zjawiskiem na ulicach i zyska stałe miejsce w statystykach sprzedaży i świadomości kierowców szukających oszczędnego hatchbacka klasy niższej średniej. Więcej szczegółów udostępnimy, gdy tylko Japończycy zechcą podzielić się nimi z opinią publiczną, a więc prawdopodobnie w momencie premiery lub tuż przed nią.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl