Szczerze mówiąc, mogło być lepiej. Jak już pisaliśmy w artykule Opel Mokka LPG ecoFlex - crossover pełną gębą dotyczącym wprowadzenia Opla Mokki na LPG na polski rynek, auto oferowane jest z jednym silnikiem – 1,4-litowym, turbodoładowanym czterocylindrowcem o mocy 140 KM. Nabywcom dano jednak wybór w kwestii wersji wyposażenia między odmianami Enjoy i Cosmo, czyli takimi samymi, jak w przypadku Mokki wyłącznie benzynowej. Siedzicie wygodnie? No to zaczynamy!
Mokkę Enjoy LPG wyceniono na 87000 zł, wersja Cosmo kosztuje 90500 zł. Nie jest to mało jak na samochód tej wielkości, ale niestety jest to również całkiem sporo w porównaniu z odpowiednikami bez systemów zasilania autogazem. Okazuje się bowiem, że inwestycja w możliwość oszczędzania wynosi 7500 zł. Owszem, bywają droższe instalacje fabryczne lub dedykowane (np. w Alfie Romeo Giulietta, za 10 tys. zł), ale to i tak nie sprawia, że Mokka na gaz jawi się jako okazja rodem z urodzin hipermarketu.
Sprawy mają się jednak inaczej, gdy na ceny modelu LPG spojrzymy przez pryzmat cen porównywalnego diesla, czyli najpoważniejszego rywala wariantu gazowego. 130-konna Mokka 1,7 CDTI Enjoy kosztuje 88800 zł (z układem start/stop; bez niego 91500 zł!), Cosmo już 92300 (95000) zł. Już na starcie egzemplarz konwertowany jest więc tańszy o 1800 zł, a w miarę upływu czasu korzyść finansowa jeszcze się pogłębi. Trzeba się tylko przemóc i wyłożyć 7500 zł na początek...
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl