Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
fot. gazeo.pl / Redukcje (przejścia) umożliwiające tankowanie na stacjach wyposażonych w pistolety zgodne ze standardem włoskim (u góry przejścia podłużne do zaworów przedłużanych, poniżej, od lewej przejście ze standardu ACME, kolejne ze standardu bagnetowego lub ACME) poprzednie następne
19.11.2012

Przez Europę z redukcjami Gomet

REKLAMA Przez Europę z redukcjami Gomet fot. gazeo.pl

Brak ogólnoeuropejskiej standaryzacji zaworów tankowania LPG powoduje, że użytkownicy samochodów zasilanych tym ekologicznym i tanim paliwem, wybierając się w podróż zagraniczną muszą użyć dostępnych redukcji (przejść), które umożliwiają podłączenie pistoletu dystrybutora do zaworu tankowania w samochodzie.
REKLAMA

Z redukcji (przejść) do tankowania LPG często korzystają także użytkownicy importowanych samochodów używanych. Ich pojazdy są wyposażone w „zagraniczny”, najczęściej holenderski, wlew. Redukcja pozwala na bezproblemowe tankowanie samochodu z wykorzystaniem pistoletu typu włoskiego, powszechnie używanego na polskim rynku, bez konieczności wymiany zaworu tankowania.

W Polsce redukcje do zaworów tankowania LPG produkuje firma Gomet.

Gama redukcji (przejść) produkowanych przez Gometfot. gazeo.plGama produkowanych przez Gomet redukcji obejmuje wszystkie spotykane w Europie standardy (włoski, ACME, bayonet i euroconnector)

Odpowiedni dobór przejściówki

Najbardziej popularne w Europie są złącza tankowania typu włoskiego. Są one wykorzystywane we Włoszech, Francji, krajach skandynawskich, Portugalii, Austrii, Grecji, Słowenii, części Szwajcarii, a także w Polsce. Należy jednak pamiętać, że złącze typu włoskiego występuje w kilku odmianach, różniących się gwintem wewnętrznym. Spotyka się złącza z gwintem M10 lub M14 (tzw. zawór Lovato lub BRC) i bardzo rzadko M12 (zawory Icom), co należy uwzględnić przy doborze odpowiedniej redukcji.

Oprócz zaworu typu włoskiego w Europie spotykamy jeszcze 3 inne złącza tankowania LPG, zatem wybierając się w podróż po starym kontencie musimy zaopatrzyć się w maksymalnie 3 redukcje w zależności od tego w jaki rejon się wybieramy.

Występujące w Europie standardy złącz tankowania LPG (oprócz włoskiego):

  • złącze bagnetowe (bayonet) z gwintem W21,8 - stosowane w Wielkiej Brytanii, Irlandii Północnej oraz Holandii,
  • złącze z gwintem trapezowym (ACME) - stosowane w Niemczech, Austrii, Belgii i części Irlandii,
  • złącze typu euroconnector to standard, który został opracowany w celu ujednolicenia złącz tankowania LPG w całej Europie. Dotychczas upowszechnił się jedynie na półwyspie Iberyjskim (w Portugalii i Hiszpanii).
Przejścia podłużne firmy Gomet do zaworów przedłużanychfot. gazeo.plRóżne przejścia podłużne, które mogą być wykorzystywane w tzw. zaworach przedłużanych, które mieszczą się pod klapką wlewu benzyny

Spotyka się także zawory przedłużane, tzn. takie, które do zatankowania wymagają wkręcenia przejścia podłużnego ze stosownym złączem. Zaletą takich zaworów są małe wymiary, które pozwalają na ich montaż obok wlewu benzyny pod wspólną klapką.

Na naszym rynku są to najczęściej zawory z przejściem podłużnym typu włoskiego wyposażone w gwint M10. Za granicą spotyka się także zawory z gwintem W21,8 występującym w złączach bagnetowych. One także zajmują mniej miejsca i nie wymagają wiercenia dużego otworu (70 mm) w nadwoziu (standardowe rozwiązanie w Holandii), wymagają jednak stosowania przejścia podłużengo, którego rodzaj zależy od kraju, w którym samochód będzie tankowany.

. Dlaczego mosiądz?. Mosiądz jest stopem miedzi i cynku o zawartości do 40% cynku, który charakteryzuje się wysoką odpornością na wpływy atmosferyczne, dużą wytrzymałością mechaniczną oraz łatwością obróbki. Bardzo ważną cechą w przypadku armatury do systemów LPG jest także brak iskrzenia przy kontakcie z innymi materiałami (np. w czasie przypinania pistoletu do tankowania LPG).. Mosiądz jest łatwy w obróbce …
 

Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu

Dalsza część artykułu na następnej stronie. Zachęcam do przeczytania.
Pozostało: 50%


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Gomet, informacja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.