REKLAMA
14.08.2013

Ogniwo paliwowe w rowerze

Komunikacja rowerowa zyskuje coraz większą popularność. Wielu producentów rowerów oferuje także modele elektryczne, które wspomagają rowerzystę w czasie jazdy. Czy zamiast tradycyjnego akumulatora można użyć innego nośnika energii elektrycznej?
REKLAMA
Ogniwo paliwowe w rowerzefot. technologicvehicles.comWymiana zasobnika z wodorem w rowerowym ogniwie paliwowym

Okazuje się, że tak. Kooperacja trzech firm: Cycleurope (producenta rowerów), Pragma Industries (producenta ogniw paliwowych) i Ventec (producenta systemów zarządzających pracą baterii litowych) doprowadziła do powstania roweru Alter Bike marki Gitane (jedna z 11 marek firmy Cycleurope).

Rower został zaprezentowany pod koniec maja 2013 r. na kongresie Le club des Villes et Territoires Cyclables w Nicei. Dzięki zastosowaniu kombinacji ogniwa paliwowego i baterii litowej rower nie wymaga ładowania zewnętrznego z sieci elektrycznej, co zaoszczędza czas.

Zamiast ładowania w specjalne gniazdo wkręca się zasobnik z wodorem firmy Malthus. Opracowany przez Ventec system zarządzania pracą akumulatora litowego i ogniwa paliwowego zapewnia wykorzystanie maksimum możliwości obu technologii, co przekłada się na moc i zasięg roweru.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: technologicvehicles.com



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.