REKLAMA
28.07.2014

Urbino electric dla Drezna

Solaris Bus & Coach podpisał umowę na dostawę kolejnego autobusu elektrycznego. Tym razem Urbino electric trafi do niemieckiego Drezna. Miejski autobus o długości 12 m uzupełni tabor firmy Dresdner Verkehrsbetriebe AG.
REKLAMA

Pojazd będzie zakupiony w ramach projektu Elektro-Buslinie 79, który jest częścią innego przedsięwzięcia, realizowanego przez landy Bawarii i Saksonii, o nazwie Elektromobilät verbindet (Elektromobilność łączy).

Solaris Urbino electricfot. Solaris Bus & CoachSolaris Urbino electric

Solaris pojawi się na ulicach Drezna w pierwszej połowie 2015 r. Będzie to kolejny innowacyjny autobus marki Solaris, który zasili flotę Dresdner Verkehrsbetriebe AG (DVB). W 2006 r. polski producent dostarczył do Drezna pierwszego w Europie hybrydowego, 18-metrowego Solarisa.

Naukową opiekę nad projektem sprawuje drezdeński Uniwersytet Techniczny. Zbierane w trakcie eksploatacji elektrycznego autobusu dane, szczególnie dotyczące ładowania i gromadzenia energii, pozwolą miejskiemu przewoźnikowi z Drezna planować dalsze kroki w kierunku zastępowania pojazdów napędzanych konwencjonalnie autobusami elektrycznymi.

Elektryczny Solaris Urbino dla DVB będzie klasycznym pojazdem solo o długości 12 m. W układzie napędowym znajdzie się silnik o mocy 160 kW zasilany z baterii zdolnych do zgromadzenia 200 kWh energii. Energią elektryczną będą zasilane także ogrzewanie, klimatyzacja, wspomaganie układu kierowniczego oraz napęd drzwi.

Szczególnie cieszy nas, że właśnie w Dreźnie, w codziennym ruchu liniowym, pojawi się pierwszy autobus z pantografowym systemem ładowania.

Reiner Zieschank, Prezes Zarządu Dresdner Verkehrsbetriebe (DVB)

Ładowanie baterii trakcyjnych będzie możliwe przez złącze plug-in oraz poprzez, zamontowany na dachu, pantograf, będący częścią systemu szybkiego uzupełniania energii. Autobus będzie z niego korzystał na jednej z pętli. Ładowanie poprzez pantograf będzie trwać do 4 minut. W nocy, w czasie postoju w zajezdni, baterie będą ładowane „do pełna” przez złącze plug-in.

Jestem bardzo zadowolona, że Drezno, inwestując w nowoczesne technologie, wybrało nasz autobus elektryczny. Tym bardziej jest to budujące, iż właśnie w Dreźnie jeździ nasz pierwszy autobus hybrydowy. Miasto kolejny raz odważnie myśli o przyszłości swojego transportu i decyduje się na najlepsze oraz najbardziej ekologiczne technologie.

Solange Olszewska, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A.

Elektrobus-Linie 79 jest jednym z czterdziestu projektów, które są realizowane ramach programu Elektromobilät verbindet przez landy Bawarii i Saksonii. Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej przyznało mu dofinansowanie w kwocie 1,1 mln euro.

Oprócz wymienionego wcześniej hybrydowego Solarisa po ulicach Drezna jeździ codziennie 51 miejskich autobusów z Bolechowa. Pojazdy polskiej marki są eksploatowane w stolicy Saksonii od 2003 roku.

Solarisy Urbino electric zostały kupione także przez przewoźników w innych niemieckich miastach: w Düsseldorfie, Hamburgu i Brunszwiku.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Solaris Bus & Coach



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.