REKLAMA
11.02.2018

Gazowy Transit wozi ludzi

Amerykańskie społeczeństwo się starzeje, więc usługi przewozu osób zyskują na popularności. Aby utrzymać konkurencyjność i obniżyć kosztów, operatorzy flot mikrobusów coraz częściej zwracają się ku LPG, co przy okazji pomaga wydłużyć żywotność pojazdów.
REKLAMA
Autobus LPG Turtle Top VT3 w barwach Laketranfot. LaketranNowa platforma technologiczna, nowe paliwo - a już sądziliśmy, że autobusy tego typu do końca świata będą oparte na konstrukcji Forda serii E

Jedzie nowe!

Jedną z firm oferujących usługi przewozowe w oparciu o paliwa alternatywne w miejsce benzyny i oleju napędowego jest Laketran z Lake County w Ohio. Autogaz posłuży do napędu minibusów pełniących służbę we flocie Dial-a-Ride, będącej swego rodzaju pojemniejszą taksówką. Zarząd Laketran zaaprobował już wymianę 11 spośród dotychczas używanych pojazdów na nowe, z silnikami napędzanymi LPG. Zastępowane autobusy nie są może szczególnie stare (mają po 8 lat), ale przy przebiegach rzędu 320-400 tys. km zdecydowanie zasłużyły już na emeryturę. Sześć spośród zatwierdzonych do zakupu busów to pojazdy nowej generacji – oparte na platformie Forda Transita konstrukcje Turtle Top VT3. Wygląda na to, że Amerykanie nie są tradycjonalistami w aż takim stopniu, jak zawsze sądziliśmy.

Zaostrzające się przepisy dotyczące emisji spalin i kurczące się budżety zmuszają branżę transportową do coraz poważniejszego traktowania paliw alternatywnych, a więc LPG naturalnie staje się jedną z naszych opcji. Zastępując benzynę i olej napędowy autogazem obniżamy wydatki na tankowanie o 35%, a przy tym oszczędzamy na kosztach serwisu.

Ben Capelle, dyrektor generalny, Laketran

Łatwa decyzja

Decyzję o wymianie pojazdów na tańsze w eksploatacji i utrzymaniu z pewnością ułatwiła możliwość pokrycia 80% kosztów takiej operacji z różnego rodzaju grantów federalnych. A wydatek bynajmniej nie jest mały i wynosi łącznie ponad 1,3 miliona dolarów. Nowe autobusy mają wyjechać na drogi późnym latem 2018 r., ale Laketran nie zamierza na tym poprzestać. Do końca tego samego roku flota Dial-a-Ride ma już w 35% składać się z pojazdów o napędzie gazowym, co oznacza 30 egzemplarzy w czynnej służbie. Dzięki nowoczesnemu wyposażeniu, na które składają się m.in. winda dla wózków inwalidzkich, kamery zewnętrzne, elektroniczny taksometr czy moduł lokalizacji GPS, no i oczywiście układ zasilania LPG, Laketran ma szansę uciec konkurentom o kilka długości. Przynajmniej do czasu, gdy i oni zdecydują się porzucić paliwa konwencjonalne na rzecz autogazu...


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Laketran



gazeo.pl 2007-2018 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.