REKLAMA
08.02.2016

Pojazd gąsienicowy na LPG!

Nie tylko czołgi jeżdżą na gąsienicach, choć trzeba przyznać, że pancerny pojazd bojowy napędzany autogazem to byłoby coś. Nim doczekamy się informacji o takiej konwersji, musi nam wystarczyć gąsienicowy Chevrolet Express. Dobre i to!
REKLAMA
Gąsienicowy SnowCoach LPG na trasie wiodącej na szczyt Mount Washingtonfot. Auto RoadKto powiedział, że pojazd napędzany autogazem musi mieć koła?

Firma Auto Road z Gorham w stanie New Hampshire w Stanach Zjednoczonych trudni się wożeniem turystów na szczyt Mount Washington, najwyższej góry na północnym wschodzie kraju (1917 m n.p.m.). Do tego celu wykorzystuje mikrobusy na bazie popularnego w USA vana Chevrolet Express, a że w warunkach zimowych standardowe pojazdy mają problem z pokonaniem ośnieżonej trasy, wyposażono je w gąsienice marki Dominator zamiast kół. Zmieniono także przełożenie, aby ułatwić dziewięcioosobowym busom pokonywanie stromych wzniesień. Ale to nie wszystko...

Nie pisalibyśmy przecież o tym, gdyby gąsienicowe Expressy, zwane SnowCoach, nie miały zamontowanych instalacji LPG, a tak się składa, że mają. Dwa z czterech takich pojazdów we flocie Auto Road korzysta z napędu gazowego, poza tym firma dysponuje jeszcze pięcioma samochodami na LPG w wersji letniej, na kołach zamiast gąsienic. Operator nie chce na tym poprzestać, ponieważ alternatywny zamiennik benzyny nie tylko obniża koszty, ale też idealnie wpisuje się w „zieloną” politykę przedsiębiorstwa.

Kilka lat temu konwertowaliśmy kilka naszych SnowCoachów na napęd LPG i sprawdził się on na tyle dobrze, że postanowiliśmy kontynuować ten proces. Planujemy iść dalej w tym kierunku w miarę kupowania nowych pojazdów.

Dan Houde, dyrektor marketingu Auto Road


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: NGT News



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.