Nikt nie rodzi się super fachowcem, a wiedza wynika z dużego doświadczenia i odpowiedniego wyszkolenia. Bardzo ważne jest także dzielenie się doświadczeniami w trakcie różnych spotkań branżowych, targów szkoleń i bezpośrednich kontaktów pomiędzy osobami zajmującymi się diagnostyką silnikową, która jak wiadomo jest w branży instalacji gazowej bardzo istotna.
Stały postęp w technice silnikowej zmusza osoby zajmujące się systemami LPG do pogłębiania wiedzy w tym zakresie. Jest ona niezbędna zarówno do poprawnego wykonania montażu instalacji gazowej jak i późniejszego jej serwisowania. Nieprawidłowo działający silnik benzynowy po zmianie zasilania na gazowe będzie działał podobnie, a objawy, szczególnie w przypadku niedomagań w obrębie układu zapłonowego mogą się wręcz nasilić.
Przykład
Nadesłany przez firmę Texa przykład pokazuje, że wskazania urządzeń diagnostycznych zawsze trzeba traktować jako wskazówkę w postawieniu odpowiedniej diagnozy, a nie jako pewnik uprawniający do wymiany elementu wykazującego nieprawidłowości. W tej pracy nie można wyłączać myślenia. Uzyskana w czasie diagnostyki elektronicznej informacja o usterce danego elementu nie musi koniecznie oznaczać jego uszkodzenia, możliwe jest np. uszkodzenie w obwodzie elektrycznym danego komponentu. Na występowanie usterki mogą mieć także warunki eksploatacji, warunki atmosferyczne i wiele innych czynników, które należy wziąć pod uwagę, włącznie z możliwością złego podawania parametrów przez sterownik silnika.
W przykładzie nadesłnym przez firme Texa to właśnie sterownik silnika błędnie odczytywał parametry pracy cewki zapłonowej. Wiedza o takim działaniu konkretnego sterownika wynika wyłącznie z dużego doświadczenia w diagnozowaniu silników. Doświadczenia tego rodzaju są publikowane w biuletynach informacyjnych firmy Texa, które są dostępne bezpośrednio w oprogramowaniu diagnostycznym, stanowiąc dużą pomoc dla mechaników.
Diagnostyka
Przykład dotyczył diagnostyki układu zapłonowego w samochodzie Fiat Stilo z benzynowym silnikiem 1,6 wyposażonym w sterownik Magneti Marelli IAW 5NF. Zdiagnozowane nieprawidłowości nie powodowały jednak zaświecenia kontrolki układu EOBD.
W wyniku przeprowadzonej diagnostyki okazało się, że cewka na 4 cylindrze miała znacznie krótszy czas rozładowania (jest to parametr odpowiadający za energię wyładowania zapłonowego, bardzo ważną szczególnie w silnikach zasilanych LPG). Na pierwszy rzut oka wyniki diagnostyki skłaniały do dokonania wymiany cewki, choć doświadczony mechanik z pewnością upewni się czy jest to faktycznie wina cewki zapłonowej, tym bardziej, że nie jest to element tani.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl