Autogaz praktycznie od zawsze jest przechowywany w ciężkich zbiornikach stalowych o walcowym kształcie. Właśnie ze względu na kształt zajmują one w pojazdach dużo miejsca, wykorzystując przestrzeń mało efektywnie. Duża objętość zabudowy nie przekłada się na dużą pojemność zbiorników walcowych, co wpływa także na zasięg zasilnego LPG pojazdu.
Zbiorniki produkowane przez PPI (Propane Performance Industries) stanowią połączenie kilku (od 2 do 8) zbiorników walcowych. Technologia ta jest określana jako FPT (Flat Propane Tank Technology). Walce przenikają się wzajemnie, tworząc wspólną wewnętrzną komorę wzmocnioną ścianami grodziowymi. Niektóre z nich są łączone z płaszczem zbiornika kształtowo tak, aby ograniczyć liczbę połączeń spawanych.
Zbiorniki PPI są płaskie i w dużo większym stopniu niż walcowe wykorzystują przestrzeń zabudowy. Pojemność zbiornika PPI w stosunku do porównywalnego wymiarowo zbiornika lub zespołu zbiorników walcowych jest większa średnio około 12%.
Zbiorniki LPG produkowane przez PPI zostały skonstruowane w firmie Thiokol Corporation, która zajmuje się projektowaniem napędów rakietowych. Thiokol produkował np. rakiety dla wahadłowców kosmicznych NASA.
W 2012 r. GM Holden zdobył srebrną statuetkę Automotive Engineering Excellence Awards przyznawaną przez Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji SAE-A (Society of Automotive Engineers Australasia) właśnie za zastosowanie aluminiowego zbiornika LPG firmy PPI (zdjęcie w galerii).
Dodatkowym atutem zbiorników LPG produkowanych przez PPI jest ich wykonanie ze stopów aluminium. Bardziej zwarty kształt i znacznie mniejsza masa (około 30% w porównaniu z rozwiązaniem stalowym) powodują, że można je znacznie łatwiej zabudować w samochodzie. Zastosowanie aluminium powoduje, że zbiorniki PPI nie ograniczają ładowności w tak dużym stopniu jak zbiorniki stalowe. Jest to bardzo istotna cecha, szczególnie w samochodach użytkowych, gdzie zarówno powierzchnia ładunkowa, kubatura oraz ładowność decydują o możliwościach przewozowych pojazdu.
Płaski kształt zbiorników PPI pozwala na ich montaż w miejscach, w których zastosowanie zbiorników walcowych nie było możliwe. Można zatem montować je pod samochodem w miejscu zbiorników benzyny czy oleju napędowego, za tylnym siedzeniem w samochodach osobowych (w znacznie mniejszym stopniu niż zbiorniki walcowe ograniczają pojemność bagażnika), na skrzyni ładunkowej w samochodach typu pick-up, na podłużnicy lub pomiędzy podłużnicami w lekkich i średnich samochodach ciężarowych, na ścianie grodziowej lub podłodze w ładowni samochodów dostawczych czy za kabiną (na jej tylnej ścianie) w samochodach ciężarowych lub na dachu np. w ciągnikach rolniczych.
Jako zaletę aluminiowych zbiorników firma PPI wymienia także większą wydajność samochodu (mniejsze zużycie paliwa i większy zasięg z uwagi na większą pojemność zbiorników), mniejsze zużycie samochodu (szczególnie zawieszenia z uwagi na niższą ich masę) oraz mniejszy wpływ lżejszych zbiorników na właściwości jezdne samochodu. Dodatkowo w przypadku montażu zbiorników pod samochodem bardzo istotna jest większa odporność aluminium na korozję.
PPI dostarcza swoje zbiorniki do Australii, gdzie od 2011 r. są one montowane w samochodzie Holden Commodore w jednopaliwowej wersji zasilanej wyłącznie LPG. Dotychczas wyprodukowano około 4 tys. takich samochodów. Miesięczny eksport firmy PPI do Australii to ponad 200 zbiorników LPG o pojemności 28 galonów (około 130 l).
Firma rozszerza plany sprzedaży o Amerykę Północną. Pierwsze 120 zbiorników będzie dostarczonych do siedmiu użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Zbiorniki firmy PPI znajdą zastosowanie w samochodach policyjnych, ciężarówkach i samochodach dostawczych. Rocznie PPI planuje dostarczać około 2000 zbiorników do USA.
wczytywanie wyników...
Cena: 424.77 zł
Cena: 521.60 zł
Cena: 511.36 zł
Cena: 521.60 zł
Cena: 526.71 zł
Cena: 511.36 zł
Cena: 434.65 zł
Cena: 526.71 zł
Cena: 620.00 zł
Cena: 640.00 zł
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl