Firma zadebiutowała na tegorocznych targach GasShow, prezentując właśnie systemy wtrysku LPG w fazie ciekłej.
DGI oferuje dwa rodzaje takich instalacji. Pierwszą jest DGI LM, która jest instalacją V generacji. Drugą jest DGI LCC, zaliczająca się do VI generacji gazowych układów zasilania.
Ograniczenia w zasilaniu silników fazą gazową LPG
Krzysztof Łapiński z DGI dość szczegółowo omówił je na konferencji na tegorocznych targach GasShow.
Jako główne ograniczenie wskazał stan skupienia paliwa gazowego. Powoduje on, że do silnika nie jest możliwe dostarczenie LPG w ilości odpowiadającej energetycznie dawce benzyny w pełnym zakresie mocy jednostki napędowej.
Ponadto ograniczeniem są parametry reduktora LPG, który ma zawsze określoną wydajność, często niepozwalającą na zasilanie większych silników z uwagi na występujące przy dużych obciążeniach spadki ciśnienia i temperatury gazu.
Reduktor LPG, aby poprawnie pracował, wymaga podłączenia do układu chłodzenia silnika czyli rozcięcia przewodów wodnych samochodu. Często na tych połączeniach występują nieszczelności i wycieki cieczy chłodzącej silnik.
Reduktor jest także urządzeniem wystawionym na działanie skrajnych temperatur. Z jednej strony jest to ciecz chłodząca silnik o temperaturze około 100ºC, a z drugiej zmieniające stan skupienia (z ciekłego na gazowy) LPG, które w momencie rozprężenia schładza się do około -40ºC.
Gwałtowna zmiana temperatury oprócz negatywnego oddziaływania na elementy reduktora, szczególnie na membranę, powoduje także wytrącanie z LPG różnego rodzaju zanieczyszczeń utrudniających pracę reduktora i odkładających się w całym układzie podawania gazu.
Reduktor sam w sobie nie jest może bardzo dużym elementem ale trzeba pamiętać, że wymaga on podłączenia przewodów gumowych o sporej średnicy (przewody łączące z układem chłodzenia i przewód gazowy niskiego ciśnienia). Muszą one mieć zachowany odpowiedni przekrój, nie ograniczający przepływu cieczy chłodzącej i LPG w fazie gazowej.
Zabudowa reduktora wymaga więc sporo miejsca w komorze silnikowej o co we współczesnych samochodach coraz trudniej.
Dodatkowe ograniczenia będące pochodną stanu skupienia paliwa, tkwią w konstrukcji wtryskiwaczy LPG. Z uwagi na parametry paliwa gazowego mają one dość duże wymiary wynikające z konieczności zachowania dużego przepływu LPG w fazie gazowej.
Zobacz stronę producenta:
DGI Autogas Technologywczytywanie wyników...
Cena: 55.00 zł
Cena: 60.00 zł
Cena: 139.00 zł
Cena: 2109.10 zł
Cena: 24.00 zł
Cena: 12.00 zł
Cena: 232.00 zł
Cena: 220.00 zł
Cena: 26.40 zł
Cena: 17.22 zł
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl