Holger Becker, dyrektor zarządzający Direct GasTec, w 2010 r. podjął decyzję o opracowaniu nowego systemu zasilania gazowego do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, którego działanie polega na wykorzystaniu ciśnienia benzyny do utrzymania w instalacji fazy ciekłej LPG.
Holger Becker z bratem Ralfem znali problemy występujące w gazowych układach zasilania wykorzystujących fazę ciekłą LPG, której ciśnienie było zwiększane w fabrycznych benzynowych pompach wysokociśnieniowych.
Direct GasTec jest powiązany z firmą MHA Zentgraf, która od ponad 75 lat opracowuje, produkuje i sprzedaje wysokociśnieniowe zawory kulowe i regulacyjne dla wielu zastosowań.
Doprowadziło to do opracowania nowej koncepcji zasilania gazowego silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, a wniosek patentowy w tym zakresie został złożony w kwietniu 2016 r.
Pierwsza prezentacja systemu odbyła się w styczniu 2019 r..
We wrześniu 2021 roku nowy system zasilania gazowego, pod handlową nazwą GasTronic, trafił na rynek. W pierwszej kolejności opracowano pod kątem zasilania LPG gamę modelową samochodów Grupy VW.
System Gastronic wykorzystuje ciśnienie benzyny do zwiększenia ciśnienia fazy ciekłej LPG. Pompa benzyny pracuje zatem tak samo jak w czasie zasilania silnika paliwem bazowym, zwiększając ciśnienie benzyny, do czego została zaprojektowana. Dzięki temu wyeliminowano problemy z jej uszkodzeniami. Nie ma także konieczności jej modyfikacji pod kątem włączania jej w obwód fazy ciekłej LPG.
Ciśnienie benzyny z pompy wysokociśnieniowej jest wykorzystywane w tzw. konwerterze paliwa, w którym służy do "podbijania" ciśnienia fazy ciekłej LPG.
Utrzymywane w fazie ciekłej LPG jest wtryskiwane do komór spalania silnika za pośrednictwem oryginalnych wtryskiwaczy benzynowych.
Co ciekawe przełącznik gaz-benzyna komunikuje się z konwerterem paliwa przez bluetooth, co powoduje, że z komory silnika do wnętrza pojazdu nie jest wymagane przeprowadzania żadnego przewodu.
Innowacyjny system Gastronic firmy Direct GasTec otwiera zupełnie nowy rozdział w napędach gazowych, który w pełni wykorzysta swoje zalety, unikając jednocześnie wszystkich znanych wcześniej wad gazowych układów zasilania. Oparte na bezpośrednim wtrysku LPG, niedrogie, niezawodne i niskoemisyjne silniki spalinowe będą w przyszłości nadal dostępne do napędów pojazdów o dużych zasięgach.
prof. dr inż. Thomas Heinze, dyrektor Instytutu Motoryzacyjnych Układów Napędowych
Obecnie lista opracowanych pod kątem zasilania LPG samochodów z silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny obejmuje około 2 000 pozycji obejmujących auta z Grupy VW, wśród których znajdują się modele wszystkich marek Grupy, w tym Lamborghini, Bugatti, Bentley i Porsche.
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Masz już instalację? Szukasz materiałów eksploatacyjnych lub części? Zamów je w nagaz24.pl
wczytywanie wyników...
Cena: 55.00 zł
Cena: 60.00 zł
Cena: 139.00 zł
Cena: 2109.10 zł
Cena: 24.00 zł
Cena: 12.00 zł
Cena: 232.00 zł
Cena: 220.00 zł
Cena: 26.40 zł
Cena: 17.22 zł
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl