Oznaczenie 4DPI w nazwie systemu produkcji firmy Elpigaz rozwija się w słowa „for direct petrol injection”, czyli „do bezpośredniego wtrysku benzyny”. Gdy układ ten debiutował w 2007 r., można go było łączyć właściwie tylko z jednostkami FSI produkcji Volkswagena. Dziś spektrum możliwych zastosowań jest znacznie szersze.
W swoich podstawowych założeniach, Stella4DPI jest sekwencyjnym wtryskiem gazu w fazie lotnej, tylko w szczegółach różniącym się pod względem mechanicznym od instalacji konwencjonalnych. Większe różnice pojawiają się na płaszczyźnie elementów elektronicznych i oprogramowania.
Dopracowano przede wszystkim dokładność działania sterownika, ponieważ jednostki z bezpośrednim wtryskiem są bardziej wrażliwe na nieprecyzyjne dawkowanie paliwa niż te, w których wtryskiwacze umieszczone są w kolektorze. Dzięki podawaniu LPG bezpośrednio do komory spalania, zniwelowany został problem spadku mocy i momentu obrotowego na gazie.
Jest i dobra wiadomość dla montażystów - jak zapewnia firma Elpigaz, kalibrację uproszczono poprzez opracowanie oprogramowania dedykowanego do typu silnika. Wszystkie samochody z takim samym motorem pod maską będzie więc można z łatwością dostroić bez konieczności dobierania ustawień dla każdego egzemplarza osobno. Stellę4DPI można instalować w wybranych modelach takich marek, jak: Alfa Romeo, Grupa VW (Audi, Seat, Skoda, Volkswagen), Mazda, Opel i Peugeot.
Zobacz stronę producenta:
Elpigazwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl