Firma Denso jest producentem szerokiej gamy podzespołów, części oraz elementów eksploatacyjnych dla rynku motoryzacyjnego. W roku 2011 wprowadziła na rynek innowacyjne świece zapłonowe o zmniejszonej średnicy elektrody środkowej i masy, pozbawione metali szlachetnych. To pierwsze na świecie świece zapłonowe w technologii TWIN TIP (TT) przewidziane wyłącznie dla rynku wtórnego, zapewniające mniejsze zużycie paliwa, a przez to mniejszą uciążliwość samochodu dla środowiska.
Jak zapewnia producent, nowa linia świec zapłonowych TT, o dużej zdolności zapłonu i trwałości, pozwala osiągnąć do 5% mniejsze zużycie paliwa oraz zmniejszyć emisję dwutlenku węgla (CO2) i węglowodorów (HC) w porównaniu do samochodów z silnikami wyposażonymi w standardowe świece zapłonowe, jak również polepszyć przyspieszenie i moc silnika.
Nowe świece zapłonowe to tylko siedem pozycji katalogowych, które pokrywają jednak 80% rynku najpopularniejszych samochodów takich marek, jak: Audi, BMW, Volkswagen Golf i Polo, Fiat Panda i Punto, Nissan Micra, Toyota Yaris, Opel Corsa i Astra, Chevrolet (Daewoo) Lanos/Nubira oraz Dacia Logan.
Zdaniem firmy Denso, świece zapłonowe TT mogą mieć również zastosowanie w stale rosnącej grupie pojazdów z silnikami zasilanymi gazem LPG, zapewniając korzyści zarówno w zakresie osiągów, jak i redukcji kosztów. Konwencjonalne świece zapłonowe nie zawsze radzą sobie z większymi wymaganiami silników zasilanych gazem LPG w zakresie zdolności zapłonu. Świece TT mogą utrzymywać niższą temperaturę elektrody niż standardowe świece, umożliwiając opóźnianie procesu erozji elektrod w silnikach zasilanych gazem LPG przy jednoczesnej poprawie osiągów i zmniejszonym negatywnym oddziaływaniu na środowisko. Za świecami zapłonowymi TT do silników zasilanych gazem przemawia także wyższe napięcie zapłonowe, jakie one przenoszą (25-30 kV). Dla porównania, w silnikach benzynowych zazwyczaj wystarcza 10-15 kV.
Świece zapłonowe TT osiągają wyższe napięcie zapłonowe, wymagane w silnikach na LPG, poprzez mniejszy odstęp pomiędzy elektrodami, który wynosi 0,8 mm, oraz mniejszą średnicę elektrod: środkowej i masy. Dodatkowo, z uwagi na to, że świece TT bazują na technologii fine-wire, bez stosowania metali szlachetnych, są one tańsze od zalecanych do silników z gazem LPG świec irydowych Denso.
Świece TT są produkowane bez użycia metali szlachetnych, takich jak platyna czy iryd. Dzięki elektrodzie środkowej wykonanej ze stopu niklu - o średnicy 1,5 mm - i „bliźniaczej”, wysuniętej elektrodzie masy, również o średnicy 1,5 mm (cieńsze elektrody niż w standardowej świecy), świece TT generują mocniejszą iskrę, zapewniając lepsze spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej. Uzyskiwana sprawność zapłonu jest bliska sprawności uzyskiwanej w grupie świec irydowych Denso klasy premium, nawet przy niskich temperaturach otoczenia. Szczegółowe informacje o nowych świecach zapłonowych TT można znaleźć w katalogu świec zapłonowych i świec żarowych Denso na lata 2011/2012, który zwiera pełny program świec Denso, jak również w TecDoc.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl