Właścicielem samochodu jest Richard „The ProPaneMan” Rowe, który przez trzy i pół roku go odbudowywał. W trakcie tych prac za sprawą pracodawcy i sponsora Richarda, Terry'ego Penningtona, właściciela firmy Pennington Gas Service, pojawiła się koncepcja zasilania jego silnika z wykorzystaniem gazu płynnego (LPG).
Silnik Chevroleta Chevelle SS został wyposażony w gaźniki gazowe Impco 425 zamontowane na gaźniku Holley 780, który odpowiada za zasilanie benzynowe.
W przestrzeni bagażowej zamontowano, stosowaną w wózkach widłowych, butlę do magazynowania LPG. Dodatkowo w samochodzie zwiększono z 8,5 do 13,5 stopień sprężania oraz rozwiercono cylindry, zwiększając pojemność skokową silnika.
W późniejszym czasie samochód otrzymał dwa gaźniki Century 2430, wystające ponad pokrywę silnika.
Modyfikacje te pozwoliły na rozpędzanie samochodu do ponad 200 km/h w niewiele więcej niż 10 s.
Samochód brał udział w zawodach dragsterów organizowanych pod skrzydłami IHRA (International Hot Rod Association).
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl