Trzecia runda finansowania programu EPA Clean School Bus Program wstępnie wyłoniła 58 okręgów, do których zostanie dostarczonych łącznie 269 autobusów zasilanych LPG (propane). Zastąpią one użytkowane dotychczas autobusy z silnikami Diesla, których czas użytkowania dobiega końca.
Każdy autobus zasilany LPG, który zostanie kupiony w ramach Clean School Bus Program otrzyma wsparcie finansowe EPA (U.S. Environmental Protection Agency – Agencja Ochrony Środowiska Stanów Zjednoczonych) w wysokości do 30 000 dolarów.
Autogaz (propane) jest idealnym rozwiązaniem w transporcie szkolnym. Jest bezpiecznym, niedrogim i dostępnym źródłem energii. Autobusy napędzane autogazem emitują znacznie mniej szkodliwych składników spalin. W porównaniu z olejem napędowym, autogaz o 96% redukuje emisję tlenków azotu (NOx).
Zasięg autobusów szkolnych zasilanych LPG wynosi do 700 km.
Okręgi szkolne dostrzegają korzyści, jakie autobusy zasilane LPG mogą wnieść dla ich uczniów i całej społeczności szkolnej. Jasne jest, że dzięki najniższemu całkowitemu kosztowi posiadania, zmniejszonej emisji szkodliwych składników spalin i dłuższemu okresowi użytkowania, autobusy zasilane LPG są doskonałym wyborem. Pochwalamy okręgi, które podjęły decyzję o priorytetowym traktowaniu zdrowia uczniów i środowiska, dzięki nowym autobusom zasilanym autogazem i mamy nadzieję, że inne okręgi pójdą ich śladem.
David Walters, dyrektor ds. rozwoju biznesu związanego z autogazem, PERC
Dotychczas w trzech rundach EPA Clean School Bus Program, na pomoc w zakupie autobusów szkolnych przeznaczono ponad 2,8 mld dolarów. Pozwoliło to sfinansować zakup 8 427 autobusów elektrycznych i 440 niskoemisyjnych autobusów zasilanych LPG.
Gdyby cała kwota 2,8 mld dolarów została przeznaczona na autobusy zasilane autogazem to wystarczyłaby ona na pomoc w sfinansowaniu aż 92 635 tego typu pojazdów, przy założeniu, że każdy autobus LPG otrzymałby premię w wysokości 30 000 dolarów.
Biorąc pod uwagę emisję w całym cyklu życia autobusu, zastąpienie 92 635 autobusów z silnikiem Diesla autobusami LPG zmniejszyłoby emisję szkodliwych tlenków azotu (NOx) o 24 664 ton w ciągu trzech lat finansowania zakupów autobusów w ramach tego programu. Natomiast zastąpienie 8 427 autobusów z silnikiem Diesla, autobusami elektrycznymi zmniejszy emisję NOx o zaledwie 2 379 ton w ciągu trzech lat.
Celem programu jest jak najszybsza redukcja emisji szkodliwych składników spalin, aby zapewnić naszym dzieciom bezpieczną, czystą i zdrową drogę do szkoły. Według Departamentu Energii w Stanach Zjednoczonych jest ponad 450 000 autobusów szkolnych, a zdecydowana większość napędzana jest olejem napędowym. Zastępując autobusy z silnikami Diesla, czystymi autobusami zasilanymi propanem, możemy sprawić, że więcej dzieci będzie podróżowało czystymi autobusami szkolnymi.
David Walters, dyrektor ds. rozwoju biznesu związanego z autogazem, PERC
Propane Education & Research Council (PERC) to organizacja non-profit, która prowadzi programy szkoleniowe i dotyczące bezpieczeństwa związane z LPG oraz inwestuje w badania i rozwój nowych technologii związanych z tym paliwem. PERC jest finansowany przez przemysł LPG.
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Masz już instalację? Szukasz materiałów eksploatacyjnych lub części? Zamów je w nagaz24.pl
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl