W porównaniu z wersją seryjną, modyfikacje są wyraźnie widoczne, jednak dokonano ich ze smakiem i umiarem. W oczy rzucają się: kit aerodynamiczny ze spoilerem dachowym i przednim (pod zderzakiem), ozdobne progi, chromowane końcówki wydechu, imitacje osłon podwozia i firmowy grill „w kratkę”. Wewnątrz obrazu dopełniają aluminiowe nakładki na pedały. Na szczęście obyło się bez orurowania przodu, służącego w naszym odczuciu mordowaniu przechodniów na pasach bardziej niż czemukolwiek innemu. Samochód postawiono na 20-calowych kołach z lekkich stopów, co dodatkowo ograniczyło (i tak już stosunkowo skromne) możliwości poruszania się poza utwardzonymi duktami. Ale kto dziś kupuje SUV-a, by jeździć nim w dzikie ostępy? Pewnie nikt, a przynajmniej Antara zaczęła wreszcie wyglądać. Zdaje się wręcz krzyczeć: „Tu jestem, zauważ mnie!” No tak, teraz ją widać.
Styl stylem, ale Irmscher zawsze stawiał także na osiągi. Tych oplowskiej pseudoterenówce nie powinno zabraknąć, ponieważ pod maską pracuje silnik o pojemności 2,4 l, przystosowany do zaspokajania swego apetytu nie benzyną, ale LPG. Tak naprawdę, to właśnie instalacja gazowa stanowi „gwóźdź programu”, a wszystkie pozostałe „bajery”, o których już wspomnieliśmy, są tylko... no właśnie - bajerami. W połączeniu jednego z drugim powstaje samochód oszczędny i wpadający w oko, choć na pewno dosyć szpanerski i z tego powodu nieszczególnie nadający się dla statecznych tatusiów czy mam wożących dzieci do szkoły. Zresztą, wszystko zależy od mamy...
Koszt samego systemu zasilania płynnym gazem firma Irmscher skalkulowała w Niemczech na poziomie 2695 euro, „ozdobniki” są płatne ekstra. Można więc postawić tylko na niższe koszty eksploatacji i zrezygnować z drogowego ekshibicjonizmu na rzecz dyskretnego mieszania się z tłumem. Tak czy inaczej, przestronna i nowoczesna Antara pokazuje, że samochód na LPG nie musi być rozklekotanym toczydłem, za którego kierownicą siedzi wąsaty pan w styranym podkoszulku na ramiączkach. My o tym dobrze wiemy, ale warto, żeby inni też wiedzieli.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl