W motoryzacji zapanował nowy trend i nie chodzi nam tu o ekologię - ten kierunek obowiązuje od jakiegoś już czasu. Mamy na myśli istną plagę, jaka zapanowała wśród producentów aut, a która zwie się z angielska „badge engineering”. Budować samochody w oparciu o tę filozofię umiałoby nawet dziecko, ponieważ cała rzecz polega na zmianie loga na masce i sprzedawaniu tego samego auta na innym rynku pod taką marką, jaka akurat jest tam lepiej kojarzona. Bohater niniejszego artykułu w swojej podstawowej wersji to kolejny wytwór takiej „znaczkowej inżynierii”, czyli zwykły Opel Antara. Ale nie o tym miało być!
Vue 2 Mode Hybrid z LPG powstał w ramach projektu „Cool to be Green” (Fajnie Być Zielonym). W USA auto już i tak słynie ze swojej oszczędności, teraz może ona zostać spotęgowana dzięki zastosowaniu taniego i powszechnie dostępnego paliwa. Co ciekawe, układ benzynowy nadal jest w pełni funkcjonalny - mamy więc do czynienia z hybrydą, w której zamontowano instalację gazową. Coś w rodzaju samochodu o trzech źródłach napędu! Konwersją zajęły się firmy ICOM North America i CleanFUEL USA, współpracujące z największymi rodzimymi producentami aut na rzecz upowszechnienia technologii LPG za oceanem.
W standardowym wydaniu, Vue 2 Mode Hybrid dysponuje dwoma motorami elektrycznymi o mocy 55 kW każdy oraz silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3,6 l. Zapewnia to ekonomikę na poziomie ok. 7 l/100 km. Nieźle, ale europejska Antara, dzięki mniejszym i oszczędniejszym jednostkom, zapewnia podobne wyniki bez „hybrydyzacji”. Dla potrzeb przeróbki, zmodyfikowano wydech i wymieniono filtr powietrza, dzięki czemu osiągi i zużycie paliwa pozostały, a koszty paliwa znacznie spadły.
Ponieważ samochód pokazywany na targach SEMA musi wyróżniać się także z zewnątrz, studio Rick Bottom Designs zadbało, by auto nie zniknęło w tłumie. Lśniące chromem ogromne felgi (a na nich, naturalnie, opony o zmniejszonych oporach toczenia), obniżone zawieszenie, pakiet tuningowy od Irmschera (nadwornego tunera Opla) i miedziany, opalizujący lakier stanowiły skuteczny magnes na zwiedzających. Zza otwartych drzwi wzrok przyciągała skóra i włókno palmowe (!), z tyłu zaś zamontowano grill (!!!). Czy również opalany LPG, niestety nie wiemy. Kto już podszedł bliżej i zapoznał się z wyjątkowym Saturnem, zauważył, że hybrydowy napęd i instalacja gazowa to nie jedyne ekologiczne technologie, jakie tu zastosowano. Na dachu znalazł się zespół ogniw fotowoltaicznych, przetwarzających zupełnie darmową (przynajmniej na razie) energię słoneczną w elektryczność, a farba, którą pomalowano nadwozie, jest wodorozcieńczalna, co oznacza eliminację szkodliwych rozpuszczalników.
Wielkie salony motoryzacyjne już od jakiegoś czasu przebiegają pod znakiem ekologii. Każdy liczący się producent przedstawia coraz to nowsze technologie mające sprawić, by samochody mniej paliły i mniej truły. Mało kto jednak spodziewał się, że podobne idee będą przyświecać twórcom „pokazówek”, porażających osiągami i wyglądem. A już na pewno nie w Stanach Zjednoczonych! Tymczasem w Las Vegas pojawiło się całkiem sporo aut, które równie dobrze nadają się do lansu, jak do lasu. Oby tak dalej!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl