Czy to się opłaca?
W zależności od modelu koszty zakupu samochodu z instalacją LPG są wyższe od wersji napędzanej wyłącznie benzyną od około 3 do blisko 5 tys. zł. Zakładając średnie zużycie benzyny samochodu w warunkach miejskich na około 8 l i gazu około 10 l/100 km, okazuje się, że 100 km na benzynie pokonamy za 43 zł i 4 gr, a na gazie za 24 zł i 10 gr. oszczędność na każdych 100 km wynosi zatem 18 zł i 94 gr. Inwestycja w gazowy układ zasilania zwróci się zatem w okresie od niecałych 16 do nieco ponad 26 tys. km. Dla większości kierowców użytkujących samochody prywatnie oznacza mniej więcej rok eksploatacji.
Obsługa i serwis
Obsługa samochodu z instalacją LPG nie odbiega zasadniczo od obsługi samochodu zasilanego jednopaliwowo. Jest ona rozbudowana o kilka dodatkowych czynności, który koszt jest pomijalnie mały w porównaniu z obsługą samego pojazdu. Materiały eksploatacyjne to 2 dodatkowe filtry stosowane w gazowym układzie zasilania, które także w minimalnym stopniu podnoszą koszty eksploatacyjne samochodu LPG w porównaniu z wersją zasilaną wyłącznie benzyną.
Trzeba także pamiętać, że nowy samochód wyposażony w instalację LPG ma pierwsze badanie techniczne po roku użytkowania w odróżnieniu od pojazdu napędzanego benzyną lub olejem napędowym, którego badanie w przypadku samochodu nowego wypada po trzech latach eksploatacji. Koszt takiego badania wynosi 162 zł (samochód bez LPG – 99 zł).
Ceny dostępnych w Polsce nowych samochodów z instalacjami LPG
Marka | Model/silnik | Cena z systemem LPG |
Alfa Romeo | Mito/0,9 TwinAir | 69,9 tys. zł + 3,5 tys. zł |
MiTo/1,4 8V | 48,9-62,9 tys. zł + 3,5 tys. zł | |
MiTo/1,4 16V T-Jet | 79,9-89,9 tys. zł + 3,5 tys. zł | |
Giulietta/1,4 16V | 68,3-73,3 tys. zł + 3,5 tys. zł | |
Giulietta/1,4 16V T-Jet | 75,4-82,5 tys. zł + 3,5 tys. zł | |
Citroën | C-Elysee/1,6 VTi | 49,5 tys.-52,7 tys. zł |
Dacia | Sandero/1,2 16V | 37,1-41,6 tys. zł |
Duster/1,6 16V | 49,4-55,5 tys. zł | |
Logan/1,2 16V | 36,4 tys. zł | |
Logan MCV/1,2 16V | 40,1-45,1 tys. zł | |
Lodgy/1,6 MPI | 44,4-54,8 tys. zł | |
Dokker/1,6 MPI | 40,4-51,6 tys. zł | |
Dokker van/1,6 MPI | 32,8-35,35 tys. zł | |
Fiat | 500/0,9 TwinAir | 54,5-55,5 tys. zł + 3,5 tys. zł |
500C/1,2 8V | 37,9-54 tys. zł + 3,5 tys. zł | |
500C/0,9 TwinAir | 67,5 tys. zł + 3,5 tys. zł | |
500C/1,2 8V | 59,5 tys. zł + 3,5 tys. zł | |
500L/1,4 16V | 54,6-65,4 tys.zł + 3,5 tys. zł | |
Panda/0,9 TwinAir | 45,9 tys. zł + 3,5 tys. zł | |
Panda/1,2 8V | 59,5 tys. zł + 3,5 tys. zł | |
Panda Van/1,2 8V | 39668 zł + 3,5 tys. zł | |
Punto/0,9 TwinAir | 45,9 tys. zł + 3,5 tys. zł | |
Punto/1,2 8V | 35,9-38,4 tys. zł + 3,5 tys. zł | |
Punto/1,4 8V | 40,4 tys. zł + 3,5 tys. zł | |
Sedici/1,6 16V | 51,9-66,75 tys. zł + 3,5 tys. zł | |
Qubo/1,4 8V | 35,99-39,9 tys. zł + 3,5 tys. zł | |
Doblo/1,4 16V | 51,9-54,75 tys. zł + 3,5 tys. zł | |
Doblo/1,4 16V T-Jet | 60,25-66,75 tys. zł + 3,5 tys. zł | |
Freemont/V6 3,6 | 131,5-136 tys. zł | |
Hyundai | i20/1,2 DOHC | 39,1-51,1 tys. zł |
ix20/1,4 CVVT | 45,5-67,8 tys. zł | |
i30/1,4 MPI | 48,3-72,8 tys. zł | |
i30 wagon/1,4 MPI | 51,8-76,3 tys. zł | |
Kia | Picanto 3d/1,0 | 41,69-46,99 tys. zł |
Picanto 5d/1,0 | 43,19-48,99 tys. zł | |
Venga/1,4 | 54,54 tys. zł | |
Rio 3d/1,2 | 44,19-50,19 tys. zł | |
Rio 4d/1,2 | 45,69-49,19 tys. zł | |
Rio 5d/1,2 | 45,69-55,69 | |
cee'd/1,4 | 62,09-64,59 tys. zł | |
cee'd kombi/1,4 | 65,09-67,59. tys. zł | |
Lancia | Ypsilon/0,9 TwinAir | 54,51-64,51 tys. zł +3,5 tys. zł |
Ypsilon/1,2 8V | 44,11-55,51 tys. zł +3,5 tys. zł | |
Thema/V6 3,6 | 228,2 tys. zł | |
Voyager/V6 3,6 | 158,4-188,4 tys. zł | |
Opel | ADAM/1,4 | 54,8-58,8 tys. zł |
Corsa 3d/1,2 | 41,8-48,45 tys. zł | |
Corsa 5d/1,2 | 43,1-49,75 tys. zł | |
Meriva/1,4 turbo | 49,9-65,55 tys. zł | |
Astra/1,4 turbo | 69-77,05 tys. zł | |
Astra ST/1,4 turbo | 72,9-80,95 tys. zł | |
Mokka/1,4 turbo | 80,0-83,5 tys. zł | |
Insignia 5d/1,4 turbo | 94,85-110,25 tys. zł | |
Insignia 4d/1,4 turbo | 93,35-108,75 tys. zł | |
Insignia ST/1,4 turbo | 98,35-114,5 tys. zł | |
Zafira Tourer/1,4 turbo | 96,75-107,35 tys. zł | |
Peugeot | 301/1,6 VTi | 51,3-54,2 tys. zł |
Skoda | Citigo/1,0 44kW | 38,74-42,84 tys. zł |
Citigo/1,0 55 kW | 40,35-44,45 tys. zł | |
Fabia/1,2 | 45339-55389 zł | |
Fabia/1,4 16V | 46939-56989 zł | |
Fabia Combi/1,2 | 45339-55389 zł | |
Fabia Combi/1,4 16V | 46939-56989 zł | |
Rapid/1,2 | 52,9-63,25 tys. zł | |
Rapid Spaceback/1,2 | 52,9-62,9 tys. zł | |
Roomster/1,4 16V | 53840-66430 zł | |
Praktik/1,4 16V | 47,9 tys. zł |
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl