Produkowana w fabryce Pontedera we Włoszech, ciężarówka Porter NP6 jest dostępna z silnikiem benzynowym, który występuje także w wersji z alternatywnym układem zasilania LPG lub CNG. Niezależnie od zastosowanego paliwa jednostki napędowe spełniają normę Euro 6D, a wyposażone w nie samochody dysponują ładownością ponad 1 600 kg.
Samochód Piaggio Porter NP6 jest bardzo mały (szerokość kabiny to tylko 1,64 m). Dlatego jest on szczególnie dedykowany do miejskiej dystrybucji.
Silnik CombiFuel stosowany w Porterze NP6 to 4-cylindrowa, rzędowa jednostka napędowa, zamontowana pod kabiną kierowcy jako leżąca. Zarówno kadłub silnika jak i głowica są wykonane ze stopu aluminium. Zamontowane na głowicy 2 wałki rozrządu wyposażone w zmieniacze faz są napędzane od wału korbowego za pomocą przekładni łańcuchowej.
Silnik ma pojemność skokową 1 498 cm³ i osiąga moc maksymalną i maksymalny moment obrotowy o następujących wartościach (w zależności od paliwa):
Paliwo gazowe jest magazynowane w zbiorniku montowanym na podłużnicy ramy pojazdu. Dostępne są dwie wielkości zbiornika gazu w samochodzie:
W przypadku samochodu napędzanego gazem ziemnym (metanem) paliwo jest przechowywane w postaci sprężonej (CNG). W tej wersji napędu pojazd short range ma jeden zbiornik CNG o pojemności 55 l, wersja long range jest wyposażona w 2 takie zbiorniki.
Samochód Piaggio Porter NP6 z bliźniaczym ogumieniem tylnej osi jest oferowany z krótkim (3 000 mm) i długim (3 250 mm) rozstawem osi. Wersja na kołach pojedynczych ma także 2 rozstawy osi 2 650 i 3 070 m. W zależności od wersji samochody mają dopuszczalne masy całkowite od 2 120 do 2 800 kg.
Piaggio Porter NP6 oprócz podwozia pod zabudowę jest oferowany także z fabryczną zabudową skrzyniową lub jako wywrotka tylnozsypowa.
Importerem Piaggio Commercial w Polsce jest firma UNI-TRUCK, która wyceniła ten konkretny pojazd na blisko 100 000 zł (netto). Piaggio Porter NP6 są objęte 2-letnią gwarancją (bez limitu przebiegu).
Ceny samochodów Piaggio Porter NP6 zaczynają się od 65 tys. zł netto za podwozie LPG z krótkim rozstawem osi i kończą na 109 tys. zł netto za wersję CNG na długim rozstawie z zabudową typu wywrotka.
Ceny na pojazdy z zabudowami specjalistycznymi typu śmieciarki lub pługopiaskarki wynoszą odpowiednio 189 i 181 tys. zł netto. Są to zdecydowanie najtańsze tego typu pojazdy na rynku.
Najdroższy jest podnośnik koszowy na podwoziu Piaggio, którego cena wynosi 249 tys. zł netto. Jest to także najtańszy nowy tego typu samochód na rynku.
Sebastian Begierski, Regionalny Przedstawiciel Handlowy Piaggio Commercial
Zobacz stronę producenta:
BRCwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl