Zastosowany w samochodzie silnik to turbodoładowana jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny wymagająca dedykowanej instalacji gazowej. Do adaptacji na zasilanie gazowe zastosowano system BRC Sequent Direct Injection 2.0 (SDI 2.0), który dawkuje LPG w fazie gazowej do kanałów dolotowych silnika i steruje pracą wtryskiwaczy benzynowych, realizując tzw. dotrysk benzyny, który chroni je przed uszkodzeniem.
Niestety, całkowite wyłączenie wtryskiwaczy benzynowych w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny nie jest możliwe (tak jak w silnikach z wtryskiem pośrednim) z uwagi na to, że są one zamontowane w komorach spalania silnika, w których panują skrajnie trudne warunki (wysoka temperatura i ciśnienie). Przepływające paliwo służy do ich chłodzenia, a pozbawione chłodzenia wtryskiwacze w bardzo krótkim czasie uległyby uszkodzeniu.
Właśnie z tych powodów systemy zasilania gazowego do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny bazujące na IV generacji instalacji gazowych zużywają niewielką, zależną od charakteru eksploatacji samochodu ilość benzyny. Oprócz chłodzenia, przepływająca przez wtryskiwacze benzyna usuwa z ich końcówek osadzające się na nich produkty spalania.
W instalacji SDI 2.0 firmy BRC ilość dawkowanej benzyny, niezbędnej do zachowania sprawności wtryskiwaczy benzynowych zredukowano do niezbędnego minimum. Zużycie benzyny silnika zasilanego z wykorzystaniem systemu SDI 2.0 zmniejszyło się w stosunku do instalacji BRC SDI od około 10 nawet do 40%.
Jednak z uwagi na zminimalizowanie zużycia benzyny BRC wprowadziło konieczność stosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych w silnikach zasilanych z wykorzystaniem systemów SDI 2.0. W prezentowanym samochodzie zastosowano lubryfikację JLM, która za pośrednictwem dystrybutora JLM Octopus dawkuje lubryfikator do kanałów dolotowych poszczególnych cylindrów.
W gazowym układzie zasilania Range Rovera zastosowano reduktor-parownik Genius Max. Duże gabaryty reduktora i nietypowy prostopadłościenny kształt kryją w sobie m.in. bardzo wydajny parownik, który pozwala na efektywne przygotowanie paliwa do silników o maksymalnych mocach do 240 kW (326 KM).
To jednak nie wszystko. Aby zapewnić taką dużą wydajność do reduktora musi być dostarczona odpowiednia ilość LPG w stanie ciekłym. Służy do tego przewód o zwiększonej do 8 mm średnicy. Standardowo przewód zasilający reduktor ma 6 mm średnicy, a 8-milimetrowy jest stosowany pomiędzy zaworem tankowania a zbiornikiem LPG, aby zapewnić sprawne jego napełnianie na stacji paliw. Tutaj takim przewodem paliwo jest dostarczane do reduktora.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl