Przy bardzo niskich temperaturach otoczenia ciśnienie w zbiorniku LPG może osiągnąć wartość ciśnienia atmosferycznego i gaz nie będzie mógł przemieszczać się do dalszych elementów gazowego układu zasilania.
Jak wiadomo, w zdecydowanej większości używanych na polskim rynku samochodowych instalacji gazowych nie jest stosowana pompa LPG. Jak więc będący w stanie ciekłym gaz przedostaje się ze zbiornika paliwa do silnika?
Dzieje się tak z uwagi na ciśnienie, pod jakim gaz jest przechowywany w zbiorniku. Jego wartość zależy od temperatury otoczenia, która w okresie zimowym zdecydowanie spada. W efekcie obniża się także ciśnienie LPG w zbiorniku.
Aby zapobiec sytuacji, w której zbyt niskie ciśnienie uniemożliwia przepływ LPG ze zbiornika w kierunku komory silnika samochodu, od 1 grudnia do 31 marca gatunek LPG na stacjach paliw jest zmieniany na taki, który zawiera więcej (w stosunku do mieszanki letniej) propanu.
Propan ma wyższy parametr odpowiadający za ciśnienie w zbiorniku (tzw. prężność). Jego wyższa wartość wpływa na to, że nawet w niższych temperaturach otoczenia ciśnienie w zbiorniku LPG utrzymywane jest na poziomie gwarantującym właściwe funkcjonowanie instalacji gazowej w samochodzie.
Po 31 marca na stacjach można już stosować gaz letni, czyli taki o niższej zawartości propanu. Według informacji producentów i importerów LPG, propan jest droższym składnikiem autogazu i jego zwiększona zawartość może wpływać na wzrost cen tego paliwa w okresie zimowym.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl