Statek o długości 230 m, szerokości 36,6 m i zanurzeniu 11,1 m będzie budowany w stoczni Nagasaki Shipyard & Machinery Works należącej Mitsubishi Heavy Industries (MHI). Gazowiec będzie miał nośność 51,1 tys. t, co umożliwi przewóz 83 tys. m3 LPG.
Przyjęcie przez MHI unikalnej konstrukcji kadłuba i wielu innych specyficznych rozwiązań pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa przez jednostkę pływającą.
Astomos Energy używa w sumie 23 duże gazowce do LPG. Wszystkie 6 statków, które należą do firmy zostały zbudowane przez MHI. Pozostałe 17 jednostek jest czasowo czarterowanych (11 z nich także zbudowano w stoczniach MHI).
Budowa nowego gazowca wpisuje się w plan Astomos Energy, który zakłada wzrost możliwości przewozowych firmy z obecnych
10 mln t LPG rocznie do 12 mln ton w 2015 r.
Rozwój Astomos Energy wiąże się z rewolucją energetyczną w Stanach Zjednoczonych, związaną z wydobyciem gazu łupkowego. To właśnie dzięki niemu zwiększa się produkcja LPG w USA, który będzie stamtąd eksportowany, także na większe odległości.
Specyfikacja statku uwzględnia także możliwość korzystania z modernizowanego właśnie Kanału Panamskiego.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl