Orlen Gaz będąc częścią narodowego producenta paliw Grupy PKN Orlen, zajmuje się sprzedażą i dystrybucją gazu płynnego na terenie Polski, Niemiec, Czech, Słowacji oraz Węgier. Dysponując siecią dużych rozlewni gazu na terenie kraju oraz przeładunkowym terminalem kolejowym na wschodniej granicy i morskim w Szczecinie, Orlen Gaz planuje ekspansję na rynku autogazu. O przyszłości autogazu, planach rozwoju firmy oraz obecności na niemieckim rynku, rozmawiamy z Agnieszką Woźniak, kierownikiem Działu ds. Komunikacji Marketingowej firmy Orlen Gaz.
Orlen Gaz jest w trakcie zmian strategii działania. Sprzedaliście segment instalacji przydomowych Gaspolowi, zastanawiacie się nad wycofaniem się z segmentu butli, a chcecie umocnić swoją pozycję m. in. w segmencie autogazu. Skąd koncentracja działań na tej części rynku?
Agnieszka Woźniak, Orlen Gaz: Jesteśmy głównym dostawcą LPG dla największej w Polsce i Europie Centralnej sieci stacji paliw, należącej do Polskiego Koncernu Naftowego Orlen. Jesteśmy także liderem na polskim rynku autogazu. Zgodnie z założeniami strategii rozwoju, do 2013 roku chcemy osiągnąć 29-procentowy udział w krajowym rynku autogazu, zacieśniając także współpracę ze stacjami franczyzowymi sieci Orlen. Wraz z operatorem stacji przygotowaliśmy dla tej grupy odbiorców specjalny program współpracy. W celu umocnienia pozostałej części rynku, planujemy m. in. atrakcyjne programy promocyjne dla klientów Orlen Gaz.
Polski rynek autogazu osiągnął pewien ustabilizowany poziom. Co decydować będzie o dalszym jego rozwoju?
Jednym z najważniejszych czynników decydujących o przyszłości polskiego rynku autogazu będzie jakość samego paliwa. Dziś nie wszyscy użytkownicy aut z instalacją gazową mają gwarancję, że tankują paliwo zgodne z normą. Żeby w pełni docenili zalety gazu płynnego, muszą mieć gwarancję jakości. Uszczelnienie obiegu gazu płynnego wydaje się więc niezbędne. Podobnie jak współpraca z branżą motoryzacyjną.
Bardzo nieśmiało wprowadzacie do obrotu Wasze paliwo w klasie premium, Qgaz. Czy będzie to produkt powszechnie dostępny czy pozostanie produkcyjną ciekawostką?
Jak wynika z naszych analiz, w Płocku, gdzie Qgaz można zatankować na stacji paliw przy Rozlewni Gazu Płynnego od 2007 roku, paliwo to zyskało sporą popularność i uznanie w zakresie walorów eksploatacyjnych i kosztowych, zwłaszcza wśród taksówkarzy, co wystawia mu najlepsze świadectwo. Dwa lata doświadczeń, pozytywne opinie kierowców oraz potwierdzające wysoką jakość badania laboratoryjne skłoniły nas do rozszerzenia w 2010 r. sieci dystrybucji premium LPG o kolejne stacje przy rozlewniach Orlen Gaz w Inowrocławiu, Krośnie Odrzańskim i Jaworznie. LPG Premium to perspektywiczny produkt, wprowadzenie go do sprzedaży na szerszą skalę wciąż jednak wymaga dalszych badań i analiz.
Dwa lata temu głośno było o Waszym wejściu na rynek niemiecki i rozpoczęciu regularnych dostaw na tamtejsze stacje paliw, mowa była także o współpracy z Orlen Deutschland. Czy niemiecki rynek LPG można traktować jako rynek wschodzący?
Niemiecki rynek LPG to nadal doskonały przykład rynku wschodzącego. Niemcy dostrzegli wszystkie zalety LPG jako paliwa ekologicznego, taniego i jakościowo nie odbiegającego od tradycyjnych źródeł energii. Coraz chętniej więc tankują LPG, także do fabrycznie nowych modeli samochodów klasy średniej i wyższej. ORLEN GAZ, wykorzystując potencjał i możliwości przeładunkowe swoich baz, zamierza maksymalizować sprzedaż LPG na rynku niemieckim.
Dziękuję za rozmowę
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl