Urządzenia Bosch do diagnostyki silnikowej czyli testery usterek serii KTS, diagnoskopy FSA czy systemy do analizy spalin BEA zgodnie ze swoim przeznaczeniem ułatwiają pracę wielu warsztatom montażu i obsługi instalacji LPG. Możliwości oferowane przez te urządzenia są bardzo przydatne w codziennej pracy tego typu serwisów, przy diagnozowaniu usterek i naprawach.
Co ważne rozbudowując tylko oprogramowanie testera usterek KTS o możliwość diagnozowania innych, nie tylko silnikowych, sterowników można w znaczny sposób rozszerzyć jego możliwości, oferując tym samym znacznie szerszy zakres usług, pozwalający na diagnozowanie wielu innych stosowanych w samochodzie systemów nadzorowanych elektronicznie. Jest to czasami bardzo przydatne nawet w firmie zajmującej się LPG, ponieważ umożliwia diagnozowanie wielu systemów, które pośrednio są związane z działaniem instalacji gazowych w samochodach oraz umożliwia oferowanie szerszego zakresu usług niż wynikjący z codziennej specyfiki pracy takiego serwisu.
Wykorzystując inne urządzenia Bosch można kompleksowo wyposażyć warsztat, począwszy od podnośników, skończywszy na elektronarzędziach, których użycie jest niezbędne w czasie montażu instalacji gazowej w samochodzie.
Podnośniki
Podnośniki są niezbędnym wyposażeniem każdego warsztatu zajmującego się obsługą samochodów, umożliwiając dużo wygodniejszy dostęp do podwozia samochodu w stosunku do powszechnie kiedyś używanych kanałów.
Podnośniki firmy Bosch to urządzenia 2- lub 4-kolumnowe oraz nożycowe.
Podnośniki 2-kolumnowe są polecane do warsztatów dysponujących ograniczoną powierzchnią. Zakres odchylania ramion nośnych umożliwia jednak prowadzenie prac przy pojazdach o krótszym i dłuższym rozstawie osi.
2-kolumnowe podnośniki Bosch mają nośność 3 t, co umożliwia obsługiwanie samochodów osobowych i dostawczych.
Podnośniki 4-kolumnowe Bosch mają większe wymiary, lecz pozwalają na obsługę nawet dużych samochodów dostawczych. Występują także w wersji diagnostycznej (zapewniającej wypoziomowanie), którą można wyposażyć w dodatki w postaci obrotnic niezbędnych w pomiarach geometrii zawieszeń, dźwignik umożliwiający podniesienie kół jednej osi czy szarpak umożliwiający sprawdzanie luzów w zwieszeniu i układzie jezdnym pojazdu. Wszystkie 4-kolumnowe podnośniki Bosch mają nośność 4,5 t i występują z trzema długościami najazdów w zakresie od 4570 do 5200 mm.
Podnośniki nożycowe są cenione przez blacharzy, którzy z uwagi na specyfikę pracy szczególnie upodobali sobie wersje krótkoskokowe o ograniczonej wysokości podnoszenia. Tego typu podnosniki często znajdują także zastosowanie na stanowiskach przyjęć pojazdów do naprawy, na których dokonuje się wstępnej oceny stanu pojazdu. Ich zaletą jest możliwość posadowienia w taki sposób aby platformy najazdowe znajdowały się bardzo nisko nad podłogą warsztatu (około 100 mm) lub wręcz na jej poziomie. Ułatwia to stworzenie stanowiska uniwersalnego z płaską powierzchnią.
Podnośniki nożycowe oferowane przez Boscha występują także w wersji mobilnej, która nie wymaga kotwiczenia w podłodze warsztatu.
Podnośniki nożycowe Bosch mają udźwigi od 3 do 4 t i dysponują najazdami o długości od 1400 (krótkoskokowe) do 5200 mm. Mogą być także wykonane w wersji diagnostycznej (z zestawem umożliwiającym pomiar geometrii i szarpakiem).
Regulacja geometrii zawieszeń i układów jezdnych
Kontrola geometrii zawieszeń samochodów jest często oferowaną usługą, która ma na celu przyciągnięcie i utrzymanie klientóww w niezależnych warsztatach samochodowych. Będące wynikiem kontroli geometrii regulacje i naprawy przyczyniają się do zwiększenia obrotów warsztatu.
Flagowym produktem do pomiaru geometrii jest urządzenie Bosch FWA 4630, które jest bardzo proste w użyciu, a jego przygotowanie do pracy jest na tyle krótkie, że łączny czas do momentu otrzymania wyników pomiaru wynosi zaledwie 7 minut. Jest to zaleta łatwych w montażu chwytaków na koła oraz uproszczonej kompensacji bicia obręczy, którą wykonuje się dla wszystkich czterech kół jednocześnie, bez konieczności ich podnoszenia.
Oprócz FWA 4630 Boschoferuje jeszcze 6 innych modeli wykorzystujących 6 lub 8 czujników CCD i bezprzewodową lub przewodową komunikację danych pomiedzy głowicami pomiarowymi.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl