Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Alfa Romeo 159 (2008), 1.8 MPI 16V 140 KM (103 kW)

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
czwartek 2015-04-30

Jaką instalację LPG wybrać?

Alfa Romeo 159 (2008), 1.8 MPI 16V 140 KM (103 kW)

Uwagi pytającego:

Witam Serdecznie, Moim nowym nabytkiem stała się Alfa Romeo 159 z silnikiem 1.8 16v. Planuję do tego auta założyć instalację gazową. 1. Zostałem poinformowany ,że najlepszą opcją będzie montaż sekwencyjnej instalacji LPG BRC z lubryfikatorem (jeśli przekręciłem nazwę to przepraszam). Czy taka instalacja będzie dobrym wyborem? 2. Jak założenie takiej instalacji ma się do problemów tego auta jeśli chodzi o brak hydrauliki kasującej luzy zaworowe? 3. Jak rozpoznać problem z luzami zaworowymi? 4. Auto ma aktualnie 110.000 sprawdzonego przebiegu. 5. Jakiego spalania powinienem się spodziewać po takim aucie?

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Pytanie o możliwość montażu instalacji LPG w takim silniku w Alfie Romeo 159 pojawiło się już w dziale Praktyk radzi. Proszę zapoznać się z odpowiedzią. Jaką instalację LPG wybrać? Alfa Romeo 159 (2007), 1.8 MPI 16V 140 KM (103 kW)

A teraz odpowiedzi na szczegółowe pytania:

1. Instalacja BRC z lubryfikacją to bardzo dobra propozycja do tego silnika.

2. Brak hydrauliki kasującej luzy zaworowe nie ma wpływu na działanie instalacji gazowej. Trzeba tylko pamiętać, że w tym silniku należy okresowo (zgodnie z zaleceniami producenta) sprawdzać i ewentualnie regulować luzy zaworowe. Zastosowanie lubryfikacji nie zwalnia z tego obowiązku.

3. Zbyt małe luzy zaworowe, bo zużycie elementów układu rozrządu, powoduje właśnie ich zmniejszanie, może objawiać się nieprawidłową pracą silnika (kłopoty z rozruchem, brak mocy, gaśnięcie). Dodatkowo niedomykające się zawory tracą możliwość chłodzenia. Odbieranie od nich ciepła (a są to jedne z najbardziej obciążonych cieplnie elementów silnika - szczególnie zawory wylotowe) odbywa się poprzez kontakt z gniazdami zaworowymi, wokół których znajdują się kanały wodne układu chłodzenia. Brak kontaktu zaworów z gniazdami może spowodować ich przegrzanie, a tym samym uszkodzenie, co skutkuje poważną naprawą głowicy. Z tego właśnie powodu sprawdzenie i ewentualna regulacja luzów zaworowych w silniku jest bardzo istotna, jako działanie prewencyjne mające zapobiec wyżej opisanym sytuacjom.

4. Przebieg samochodu nie ma znaczenia, istotna jest kondycja jednostki napędowej.

5. Przyjmuje się, że zużycie paliwa gazowego powinno być około 15% większe od zużycia benzyny.

piątek 2015-05-01

Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!

Do tego samochodu pasują instalacje:

    Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
      All-Gaz Piotr Nepelski
    Zrębińska 76
    28-230, Połaniec
    Zamów wycenę




    Gazeo
    Zaloguj sie jako:
      Czytelnik
      Warsztat
      Producent
    Nie pamiętam hasła Załóż konto
    Ustawienia plików cookie