Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 7,7 tys. odpowiedzi

Zadaj pytanie praktykowi

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.

Montaż Instalacji LPG


Eksploatacja Instalacji LPG


Jaką instalację LPG wybrać?

Poniedziałek 2008-11-03

Pytanie o eksploatację instalacji.

Czy Golf z silnikiem 1.8 może palić 15 litrów gazu na 100km?

Pytanie

Mój Golf III sprawuje się na gazie bardzo dobrze-jednak trochę dużo tego gazu pali: trasa 9 - 10 litrów, miasto ok 15 litrów. Auto było regulowane w serwisie-według wskazań sondy-(silnik na monowtrysku-75 koni) Czy to w normie? -z góry dziękuję za odpowiedź.

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Bolesław Leśmian

Technik motoGasBRC
Jeżeli jest instalacja "bez elektroniki", a auto pracuje prawidłowo to zużycie, które Pan podaje można zaakceptować. Jeżeli instalacja jest z "elektroniką", ale bez czujnika temperatury to wspomniane zużycie może wynikać z jazdy na gazie na zimnym silniku (instalacja gazowa pracuje optymalnie jak silnik jest ciepły).Jeżeli instalacja jest z "elektroniką" i czujnikiem temperatury i ustawienia są prawidłowe [ analiza spalin, parametry w systemie LPG, stan silnika i osprzętu jest prawidłowy ] zużycie ok-15l /100km może wynikać z dynamicznej eksploatacji w cyklu miejskim. Dla potwierdzenia dobrze jest skontrolować zużycie benzyny przy podobnych warunkach pogodowych i drogowych. Zużycie gazu może być większe o ok 20% w stosunku do zużycia benzyny.Poszukiwanie dużego zużycia gazu jest często trudne i wymaga bardzo dużej cierpliwości ze strony klienta jak i serwisu. Auta różnią się od siebie i czasami taka sama instalacja założona w dwóch "takich samych" samochodach potrafi działać różnie. Aby doszukiwać się powodów wysokiego spalania w instalacji trzeba sprawdzić i wykluczyć wszelkie ewentualne niedomagania w elementach układu benzynowego - filtr powietrza, świece, przewody, czujniki układu zapłonowego itp. O wysokości spalania decyduje podawana ilość gazu ale przede wszystkim jakość procesu spalania.
Poniedziałek 2008-11-03

Oliwer Sandowski

Monter KME
Jeżeli jest instalacja "bez elektroniki", a auto pracuje prawidłowo to zużycie, które Pan podaje można zaakceptować. Jeżeli instalacja jest z "elektroniką", ale bez czujnika temperatury to wspomniane zużycie może wynikać z jazdy na gazie na zimnym silniku (instalacja gazowa pracuje optymalnie jak silnik jest ciepły).Jeżeli instalacja jest z "elektroniką" i czujnikiem temperatury i ustawienia są prawidłowe [ analiza spalin, parametry w systemie LPG, stan silnika i osprzętu jest prawidłowy ] zużycie ok-15l /100km może wynikać z dynamicznej eksploatacji w cyklu miejskim. Dla potwierdzenia dobrze jest skontrolować zużycie benzyny przy podobnych warunkach pogodowych i drogowych. Zużycie gazu może być większe o ok 20% w stosunku do zużycia benzyny.Poszukiwanie dużego zużycia gazu jest często trudne i wymaga bardzo dużej cierpliwości ze strony klienta jak i serwisu. Auta różnią się od siebie i czasami taka sama instalacja założona w dwóch "takich samych" samochodach potrafi działać różnie. Aby doszukiwać się powodów wysokiego spalania w instalacji trzeba sprawdzić i wykluczyć wszelkie ewentualne niedomagania w elementach układu benzynowego - filtr powietrza, świece, przewody, czujniki układu zapłonowego itp. O wysokości spalania decyduje podawana ilość gazu ale przede wszystkim jakość procesu spalania.
Poniedziałek 2008-11-03

Karol Podlaski

Technik firmy AG Centrum
Jeżeli jest instalacja "bez elektroniki", a auto pracuje prawidłowo to zużycie, które Pan podaje można zaakceptować. Jeżeli instalacja jest z "elektroniką", ale bez czujnika temperatury to wspomniane zużycie może wynikać z jazdy na gazie na zimnym silniku (instalacja gazowa pracuje optymalnie jak silnik jest ciepły).Jeżeli instalacja jest z "elektroniką" i czujnikiem temperatury i ustawienia są prawidłowe [ analiza spalin, parametry w systemie LPG, stan silnika i osprzętu jest prawidłowy ] zużycie ok-15l /100km może wynikać z dynamicznej eksploatacji w cyklu miejskim. Dla potwierdzenia dobrze jest skontrolować zużycie benzyny przy podobnych warunkach pogodowych i drogowych. Zużycie gazu może być większe o ok 20% w stosunku do zużycia benzyny.Poszukiwanie dużego zużycia gazu jest często trudne i wymaga bardzo dużej cierpliwości ze strony klienta jak i serwisu. Auta różnią się od siebie i czasami taka sama instalacja założona w dwóch "takich samych" samochodach potrafi działać różnie. Aby doszukiwać się powodów wysokiego spalania w instalacji trzeba sprawdzić i wykluczyć wszelkie ewentualne niedomagania w elementach układu benzynowego - filtr powietrza, świece, przewody, czujniki układu zapłonowego itp. O wysokości spalania decyduje podawana ilość gazu ale przede wszystkim jakość procesu spalania.
Poniedziałek 2008-11-03

Piotr Złoty

Redaktor GAZEO.pl
Jeżeli jest instalacja "bez elektroniki", a auto pracuje prawidłowo to zużycie, które Pan podaje można zaakceptować. Jeżeli instalacja jest z "elektroniką", ale bez czujnika temperatury to wspomniane zużycie może wynikać z jazdy na gazie na zimnym silniku (instalacja gazowa pracuje optymalnie jak silnik jest ciepły).Jeżeli instalacja jest z "elektroniką" i czujnikiem temperatury i ustawienia są prawidłowe [ analiza spalin, parametry w systemie LPG, stan silnika i osprzętu jest prawidłowy ] zużycie ok-15l /100km może wynikać z dynamicznej eksploatacji w cyklu miejskim. Dla potwierdzenia dobrze jest skontrolować zużycie benzyny przy podobnych warunkach pogodowych i drogowych. Zużycie gazu może być większe o ok 20% w stosunku do zużycia benzyny.Poszukiwanie dużego zużycia gazu jest często trudne i wymaga bardzo dużej cierpliwości ze strony klienta jak i serwisu. Auta różnią się od siebie i czasami taka sama instalacja założona w dwóch "takich samych" samochodach potrafi działać różnie. Aby doszukiwać się powodów wysokiego spalania w instalacji trzeba sprawdzić i wykluczyć wszelkie ewentualne niedomagania w elementach układu benzynowego - filtr powietrza, świece, przewody, czujniki układu zapłonowego itp. O wysokości spalania decyduje podawana ilość gazu ale przede wszystkim jakość procesu spalania.
Poniedziałek 2008-11-03