Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 7,7 tys. odpowiedzi

Zadaj pytanie praktykowi

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.

Montaż Instalacji LPG


Eksploatacja Instalacji LPG


Jaką instalację LPG wybrać?

Środa 2009-05-13

Pytanie o eksploatację instalacji.

Duże obroty na biegu jałowym na ciepłym silniku

Pytanie

Witam serdecznie. Jestem posiadaczem BMW 318i 96r. Auto ma założoną instalację Lovato II gen. Samochód jeździ bez zastrzeżeń. Na benzynie zarówno na zimnym silniku jak i rozgrzanym zachowuje się idealnie (obroty ani nie falują, ani nie są w żaden sposób uzależnione od temp. silnika - pomijam moment włączonego ssania). Natomiast na gazie, przy dużej temp. silnika (np przy jeździe w korkach) obroty biegu jałowego osiągają poziom 2tys/min. Jeśli silnik zostanie wyregulowany na "ciepło" - w stanie maksymalnego rozgrzania to znowu na zimnym (np w trasie, albo po odpaleniu po godzinnym postoju) silniku obroty są zdecydowanie za niskie (falują, gaśnie silnik) - znowu pomijam kwestię pracy na ssaniu - tu jest ok. Zauważyłem, że wysokość obrotów bardzo mocno zależy od temperatury silnika. Dodam jeszcze że w zimę problem występował o wiele rzadziej lub wogóle.

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Bolesław Leśmian

Technik motoGasBRC
Zakładając, że układ benzynowy mamy w pełni sprawny można przyjąć, że problemy z biegiem jałowym na gazie wynikają z usterki reduktora. Zanim jednak go naprawimy / wymienimy proponuję skontrolować czy po przełączeniu na gaz nie zostaje odcięty regulator biegu jałowego. Jest to częsty błąd popełniany przy montażu instalacji LPG w tym aucie (odcięcie wtryskiwaczy odcina również regulator biegu jałowego).
Środa 2009-05-13

Oliwer Sandowski

Monter KME
Zakładając, że układ benzynowy mamy w pełni sprawny można przyjąć, że problemy z biegiem jałowym na gazie wynikają z usterki reduktora. Zanim jednak go naprawimy / wymienimy proponuję skontrolować czy po przełączeniu na gaz nie zostaje odcięty regulator biegu jałowego. Jest to częsty błąd popełniany przy montażu instalacji LPG w tym aucie (odcięcie wtryskiwaczy odcina również regulator biegu jałowego).
Środa 2009-05-13

Karol Podlaski

Technik firmy AG Centrum
Zakładając, że układ benzynowy mamy w pełni sprawny można przyjąć, że problemy z biegiem jałowym na gazie wynikają z usterki reduktora. Zanim jednak go naprawimy / wymienimy proponuję skontrolować czy po przełączeniu na gaz nie zostaje odcięty regulator biegu jałowego. Jest to częsty błąd popełniany przy montażu instalacji LPG w tym aucie (odcięcie wtryskiwaczy odcina również regulator biegu jałowego).
Środa 2009-05-13

Piotr Złoty

Redaktor GAZEO.pl
Zakładając, że układ benzynowy mamy w pełni sprawny można przyjąć, że problemy z biegiem jałowym na gazie wynikają z usterki reduktora. Zanim jednak go naprawimy / wymienimy proponuję skontrolować czy po przełączeniu na gaz nie zostaje odcięty regulator biegu jałowego. Jest to częsty błąd popełniany przy montażu instalacji LPG w tym aucie (odcięcie wtryskiwaczy odcina również regulator biegu jałowego).
Środa 2009-05-13