Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWymienione samochody są bardzo porównywalne pod kątem użytkowania na gazie. W Mazdzie 5 i Fordzie S-MAX stosowane są praktycznie te same siniki. Wszytkie mogą być zasilane systemami IV (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe w tych silnikach, montując instalację IV generacji należy zastosować układ do lubryfikacji gniazd zaworowych. W przypadku zasilania silników systemem V generacji nie jest on potzrebny.
Bez względu na rodzaj zastosowanego systemu i ewentualnej lubryfikacji należy okresowo (zgodnie z zaleceniami producentów) sparwdzać i ewentualnie regulować wartości luzów zaworowych w tych silnikach.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl