Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Opel Insignia (2012):2.0 Turbo 220 KM (162 kW), 1.8 ecotec?

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
czwartek 2015-11-26

Który samochód wybrać do LPG?

Opel Insignia (2012):2.0 Turbo 220 KM (162 kW), 1.8 ecotec?


Wskazane samochody:
  • Opel Insignia 2012 r., 2.0 Turbo 220 KM (162 kW)
  • Opel Insignia 2012 r., 1.8 ecotec
Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Oba silniki wymienione w pytaniu silniki stosowane w samochodzie Opel Insignia można dostosować do zasilania LPG.

Silnik 1.8 to jednostka napędowa z pośrednim wtryskiem benzyny, która może być dostosowana do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Jednak z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe w przypadku zastosowania instalacji IV generacji należy zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych. V generacja nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.

Luzy zaworowe w tym silniku należy okresowo (zgodnie z wymaganiami producenta silnika) sprawdzać i ewentualnie korygować ich wartości.

Silnik 2.0 Turbo (220 KM) to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Z informacji, z których korzystam można go dostosować go do zasilania LPG zarówno z wykorzystaniem instalacji bazujących na IV generacji systemów LPG (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny - Omegas Direct firmy Landi Renzo) lub systemu VI generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej wprost do komór spalania przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe - Prins Direct LiqiuMax-2.0.

Silnik 2.0 Turbo zasilany za pomocą systemu bazującego na IV generacji, pracując na LPG będzie zużywał pewną ilość benzyny zależną od charakteru eksploatacji samochodu. Jeśli do jego zasilania zostanie zastosowana instalacja VI generacji, silnik w trybie pracy na LPG będzie zużywał wyłącznie paliwo gazowe.

Z pewnością najtaniej będzie zamontować system LPG w silniku 1.8 (IV generacja). Najdroższym rozwiązaniem będzie montaż VI generacji w silniku 2.0.

wtorek 2015-12-01

Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!

Do tych samochodów pasują instalacje:

    Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
      Prins Autogaz Poznań
    Obornicka 104
    62-002, Suchy Las
    Zamów wycenę




    Gazeo
    Zaloguj sie jako:
      Czytelnik
      Warsztat
      Producent
    Nie pamiętam hasła Załóż konto
    Ustawienia plików cookie