Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 8,2 tys. odpowiedzi

Zadaj pytanie praktykowi

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.

Reduktory STAG - webinarium


Wtryskiwacze LPG STAG AC W02


Wtryskiwacze LPG STAG AC W01

Wtorek 2019-07-30

Który samochód wybrać do LPG?

Renault Mégane (2011), Renault Mégane (2010), Renault Mégane (2013)?


Wskazane samochody:
  • Renault Mégane 2011 r., 1.4 130 KM (96 kW) TCe 130
  • Renault Mégane 2010 r., 1.6 16V 110 KM (81 kW)
  • Renault Mégane 2013 r., Energy TCe 115 1.2 115 KM (85 kW)
Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Marcin Dziewiątkowski

Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i Rozwoju AC S.A.
Z trzech przedstawionych przez pana modeli jedynie samochód Renault Mégane 2010 r., 1.6 16V 110 KM (81 kW) bezproblemowo podda się konwersji. Polecam następujące elementy instalacji autogaz STAG: sterownik STAG Qbox Plus, reduktor R02, wtryskiwacze AC W01.
Rekomendujemy naszą markę
Wtorek 2019-07-30

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Wszystkie silniki wymienione w pytaniu:

  • 1.4 130 KM (96 kW) TCe 130 samochodu Renault Mégane 2011 r.
  • 1.6 16V 110 KM (81 kW) samochodu Renault Mégane 2010 r.
  • Energy TCe 115 1.2 115 KM (85 kW) samochodu Renault Mégane 2013 r.

mogą być poddane adaptacji na zasilanie LPG.

W przypadku silników:

  • 1.6 110 KM (81 kW)
  • 1.4 130 KM (96 kW)

mamy do czynienia z pośrednim wtryskiem benzyny co oznacza, że ich konwersje na zasilanie LPG można wykonać z wykorzystaniem jednego z powszechnie dostępnych na rynku uniwersalnych zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub zestawu systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Silnik 1.4 ma regulowane ręcznie luzy zaworowe. Ich wartości na gazie wymagają kontroli i ewentualnie regulacji co około 30 tys. km. Silnik ten wymaga także zastosowania dodatkowej ochrony zaworów (lubryfikacji, dotrysku benzyny lub dodatków do paliw - benzyny i LPG).

Natomiast wymieniony w pytaniu silnik 1.2 TCe 115 KM (85 kW) to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny, która wymaga zastosowania instalacji dedykowanej.

Z informacji publikowanych przez importerów i producentów instalacji gazowych wynika, że został on opracowany pod kątem zasilania LPG przez firmy: BRC, LANDI RENZO i Prins.

Środa 2019-07-31