Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 7,7 tys. odpowiedzi

Zadaj pytanie praktykowi

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.

Montaż Instalacji LPG


Eksploatacja Instalacji LPG


Jaką instalację LPG wybrać?

Niedziela 2009-03-15

Jaką instalację LPG wybrać?

czy można w tym modelu zainstalować gaz?

Pytanie

Czy jest taka instalacja do tego typu silnika(2,0 VVTI D4) bo mam sprzeczne wiadomości pilnie czekam na odpowiedz(spalanie po mieście benzyny nie schodzi ponirzej 12 litrów)

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Bolesław Leśmian

Technik motoGasBRC
Silnik 2,0 VVTI D4 jest silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindra. W związku z tym końcówki wtryskiwaczy benzynowych są w cylindrze w komorze spalania, grzane są w trakcie procesu spalania i chłodzone są przepływającą benzyną w trakcie wtryskiwania paliwa. Do pracy na gazie niezbędne jest wyłączenie dawkowania benzyny, co jednocześnie pozbawia chłodzenia wtryskiwacze benzynowe. Może to doprowadzić do ich zapieczenia i uszkodzenia, a w konsekwencji do unieruchomienia silnika. Na rynku obecnie jest kilka systemów gazowych do zasilania gazem silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny do cylindra. Na rynku są opracowania np.: firmy Tartarini, firmy BRC system SDI, firmy Elpigas system DPI.Nie znam osobiście długodystansowych efektów takiego zasilania. Taki system zasilania stosowany jest od stosunkowo krótkiego czasu, w nowych samochodach na gwarancji, więc odsetek przerobionych na gaz jest niewielki.Pozostaje jeszcze temat ekonomiczności rozwiazań do systemów bezpośredniego wtrysku - dla podtrzymania trwałości wtryskiwaczy benynowych część czasu silnik pracuje na benzynie co obniża oszczędności wynikające z zastosowania instalacji. Zwiększa to nieco czas amortyzowania się instalacji gazowej. Tu konieczne są obliczenia na podstawie planowanych przebiegów z uwzględnieniem realnego zużycia i cen paliw.Dodatkowo, niezależnie od tematu bezpośredniego wtrysku benzyny w silnikach Toyoty w technologii VVT-i producent "zaoszczędził" na materiałach stosowanych nagniazda i prowadnice zaworowe, co w konsekwencji może lecz nie musi objawić się skróceniem żywotnosci silnika przy zasilaniu gazowym i koniecznością jego naprawy (głowicy, zaworów).
Niedziela 2009-03-15

Oliwer Sandowski

Monter KME
Silnik 2,0 VVTI D4 jest silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindra. W związku z tym końcówki wtryskiwaczy benzynowych są w cylindrze w komorze spalania, grzane są w trakcie procesu spalania i chłodzone są przepływającą benzyną w trakcie wtryskiwania paliwa. Do pracy na gazie niezbędne jest wyłączenie dawkowania benzyny, co jednocześnie pozbawia chłodzenia wtryskiwacze benzynowe. Może to doprowadzić do ich zapieczenia i uszkodzenia, a w konsekwencji do unieruchomienia silnika. Na rynku obecnie jest kilka systemów gazowych do zasilania gazem silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny do cylindra. Na rynku są opracowania np.: firmy Tartarini, firmy BRC system SDI, firmy Elpigas system DPI.Nie znam osobiście długodystansowych efektów takiego zasilania. Taki system zasilania stosowany jest od stosunkowo krótkiego czasu, w nowych samochodach na gwarancji, więc odsetek przerobionych na gaz jest niewielki.Pozostaje jeszcze temat ekonomiczności rozwiazań do systemów bezpośredniego wtrysku - dla podtrzymania trwałości wtryskiwaczy benynowych część czasu silnik pracuje na benzynie co obniża oszczędności wynikające z zastosowania instalacji. Zwiększa to nieco czas amortyzowania się instalacji gazowej. Tu konieczne są obliczenia na podstawie planowanych przebiegów z uwzględnieniem realnego zużycia i cen paliw.Dodatkowo, niezależnie od tematu bezpośredniego wtrysku benzyny w silnikach Toyoty w technologii VVT-i producent "zaoszczędził" na materiałach stosowanych nagniazda i prowadnice zaworowe, co w konsekwencji może lecz nie musi objawić się skróceniem żywotnosci silnika przy zasilaniu gazowym i koniecznością jego naprawy (głowicy, zaworów).
Niedziela 2009-03-15

Karol Podlaski

Technik firmy AG Centrum
Silnik 2,0 VVTI D4 jest silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindra. W związku z tym końcówki wtryskiwaczy benzynowych są w cylindrze w komorze spalania, grzane są w trakcie procesu spalania i chłodzone są przepływającą benzyną w trakcie wtryskiwania paliwa. Do pracy na gazie niezbędne jest wyłączenie dawkowania benzyny, co jednocześnie pozbawia chłodzenia wtryskiwacze benzynowe. Może to doprowadzić do ich zapieczenia i uszkodzenia, a w konsekwencji do unieruchomienia silnika. Na rynku obecnie jest kilka systemów gazowych do zasilania gazem silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny do cylindra. Na rynku są opracowania np.: firmy Tartarini, firmy BRC system SDI, firmy Elpigas system DPI.Nie znam osobiście długodystansowych efektów takiego zasilania. Taki system zasilania stosowany jest od stosunkowo krótkiego czasu, w nowych samochodach na gwarancji, więc odsetek przerobionych na gaz jest niewielki.Pozostaje jeszcze temat ekonomiczności rozwiazań do systemów bezpośredniego wtrysku - dla podtrzymania trwałości wtryskiwaczy benynowych część czasu silnik pracuje na benzynie co obniża oszczędności wynikające z zastosowania instalacji. Zwiększa to nieco czas amortyzowania się instalacji gazowej. Tu konieczne są obliczenia na podstawie planowanych przebiegów z uwzględnieniem realnego zużycia i cen paliw.Dodatkowo, niezależnie od tematu bezpośredniego wtrysku benzyny w silnikach Toyoty w technologii VVT-i producent "zaoszczędził" na materiałach stosowanych nagniazda i prowadnice zaworowe, co w konsekwencji może lecz nie musi objawić się skróceniem żywotnosci silnika przy zasilaniu gazowym i koniecznością jego naprawy (głowicy, zaworów).
Niedziela 2009-03-15

Piotr Złoty

Redaktor GAZEO.pl
Silnik 2,0 VVTI D4 jest silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindra. W związku z tym końcówki wtryskiwaczy benzynowych są w cylindrze w komorze spalania, grzane są w trakcie procesu spalania i chłodzone są przepływającą benzyną w trakcie wtryskiwania paliwa. Do pracy na gazie niezbędne jest wyłączenie dawkowania benzyny, co jednocześnie pozbawia chłodzenia wtryskiwacze benzynowe. Może to doprowadzić do ich zapieczenia i uszkodzenia, a w konsekwencji do unieruchomienia silnika. Na rynku obecnie jest kilka systemów gazowych do zasilania gazem silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny do cylindra. Na rynku są opracowania np.: firmy Tartarini, firmy BRC system SDI, firmy Elpigas system DPI.Nie znam osobiście długodystansowych efektów takiego zasilania. Taki system zasilania stosowany jest od stosunkowo krótkiego czasu, w nowych samochodach na gwarancji, więc odsetek przerobionych na gaz jest niewielki.Pozostaje jeszcze temat ekonomiczności rozwiazań do systemów bezpośredniego wtrysku - dla podtrzymania trwałości wtryskiwaczy benynowych część czasu silnik pracuje na benzynie co obniża oszczędności wynikające z zastosowania instalacji. Zwiększa to nieco czas amortyzowania się instalacji gazowej. Tu konieczne są obliczenia na podstawie planowanych przebiegów z uwzględnieniem realnego zużycia i cen paliw.Dodatkowo, niezależnie od tematu bezpośredniego wtrysku benzyny w silnikach Toyoty w technologii VVT-i producent "zaoszczędził" na materiałach stosowanych nagniazda i prowadnice zaworowe, co w konsekwencji może lecz nie musi objawić się skróceniem żywotnosci silnika przy zasilaniu gazowym i koniecznością jego naprawy (głowicy, zaworów).
Niedziela 2009-03-15