Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 7,7 tys. odpowiedzi

Zadaj pytanie praktykowi

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.

Montaż Instalacji LPG


Eksploatacja Instalacji LPG


Jaką instalację LPG wybrać?

Wtorek 2009-05-26

Jaką instalację LPG wybrać?

jaką i czy w ogóle montować

Pytanie

Witam mam Toyote 1.8 vvti z 2004 r. Chciałbym ją zagazować, ale są różne opinie na ten temat. Co pan radzi wkladać ją w gaz czy nie i jaką najlepszą instalację wybrać?Dodam, że zależy mi na jakości a nie na cenie żeby potem nie mieć problemów. Jakie są ewentualnie minusy zakładania gazu w takim samochodzie? Dziekuję

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Bolesław Leśmian

Technik motoGasBRC
W swojej praktyce zawodowej spotkałem się z wieloma silnikami 1.8 vvti, które były eksploatowane na gazie bez większych problemów. Oczywiście istnieje pewne ryzyko wcześniejszego zużycia głowicy (gniazd zaworowych), lecz w dużej mierze uzależnione jest to od generacji systemu, poprawności montażu i kalibracji instalacji LPG. Nie bez znaczenia pozostaje również okresowa kontrola luzów zaworowych i ich ewentualna regulacja (czyli regularny serwis). Polecam zdecydowanie systemy IV generacji - sekwencyjne wtryski gazu. Jeżeli zaś chodzi o markę instalacji, to mogę zaproponować kilka np. BRC, Elpigaz, Landi Renzo, Tartarini. Dodatkowo zalecałbym montaż zestawu do lubryfikacji gniazd zaworowych.Warto dodać na koniec, że na rynku dostępne są systemy V generacji - systemy wtrysku gazu w fazie ciekłej. Taki system LPI ma w swojej ofercie firma holenderska Vialle. Systemy te były montowane przez wybrane serwsiy Toyoty. System bardzo dobry, ale niestety cena znaczenie wyższa, stosunkowo ograniczona sieć serwisowa i ze względu na konstrukcję układu wrażliwym elementem na jakość polskiego gazu jest pompa.
Wtorek 2009-05-26

Oliwer Sandowski

Monter KME
W swojej praktyce zawodowej spotkałem się z wieloma silnikami 1.8 vvti, które były eksploatowane na gazie bez większych problemów. Oczywiście istnieje pewne ryzyko wcześniejszego zużycia głowicy (gniazd zaworowych), lecz w dużej mierze uzależnione jest to od generacji systemu, poprawności montażu i kalibracji instalacji LPG. Nie bez znaczenia pozostaje również okresowa kontrola luzów zaworowych i ich ewentualna regulacja (czyli regularny serwis). Polecam zdecydowanie systemy IV generacji - sekwencyjne wtryski gazu. Jeżeli zaś chodzi o markę instalacji, to mogę zaproponować kilka np. BRC, Elpigaz, Landi Renzo, Tartarini. Dodatkowo zalecałbym montaż zestawu do lubryfikacji gniazd zaworowych.Warto dodać na koniec, że na rynku dostępne są systemy V generacji - systemy wtrysku gazu w fazie ciekłej. Taki system LPI ma w swojej ofercie firma holenderska Vialle. Systemy te były montowane przez wybrane serwsiy Toyoty. System bardzo dobry, ale niestety cena znaczenie wyższa, stosunkowo ograniczona sieć serwisowa i ze względu na konstrukcję układu wrażliwym elementem na jakość polskiego gazu jest pompa.
Wtorek 2009-05-26

Karol Podlaski

Technik firmy AG Centrum
W swojej praktyce zawodowej spotkałem się z wieloma silnikami 1.8 vvti, które były eksploatowane na gazie bez większych problemów. Oczywiście istnieje pewne ryzyko wcześniejszego zużycia głowicy (gniazd zaworowych), lecz w dużej mierze uzależnione jest to od generacji systemu, poprawności montażu i kalibracji instalacji LPG. Nie bez znaczenia pozostaje również okresowa kontrola luzów zaworowych i ich ewentualna regulacja (czyli regularny serwis). Polecam zdecydowanie systemy IV generacji - sekwencyjne wtryski gazu. Jeżeli zaś chodzi o markę instalacji, to mogę zaproponować kilka np. BRC, Elpigaz, Landi Renzo, Tartarini. Dodatkowo zalecałbym montaż zestawu do lubryfikacji gniazd zaworowych.Warto dodać na koniec, że na rynku dostępne są systemy V generacji - systemy wtrysku gazu w fazie ciekłej. Taki system LPI ma w swojej ofercie firma holenderska Vialle. Systemy te były montowane przez wybrane serwsiy Toyoty. System bardzo dobry, ale niestety cena znaczenie wyższa, stosunkowo ograniczona sieć serwisowa i ze względu na konstrukcję układu wrażliwym elementem na jakość polskiego gazu jest pompa.
Wtorek 2009-05-26

Piotr Złoty

Redaktor GAZEO.pl
W swojej praktyce zawodowej spotkałem się z wieloma silnikami 1.8 vvti, które były eksploatowane na gazie bez większych problemów. Oczywiście istnieje pewne ryzyko wcześniejszego zużycia głowicy (gniazd zaworowych), lecz w dużej mierze uzależnione jest to od generacji systemu, poprawności montażu i kalibracji instalacji LPG. Nie bez znaczenia pozostaje również okresowa kontrola luzów zaworowych i ich ewentualna regulacja (czyli regularny serwis). Polecam zdecydowanie systemy IV generacji - sekwencyjne wtryski gazu. Jeżeli zaś chodzi o markę instalacji, to mogę zaproponować kilka np. BRC, Elpigaz, Landi Renzo, Tartarini. Dodatkowo zalecałbym montaż zestawu do lubryfikacji gniazd zaworowych.Warto dodać na koniec, że na rynku dostępne są systemy V generacji - systemy wtrysku gazu w fazie ciekłej. Taki system LPI ma w swojej ofercie firma holenderska Vialle. Systemy te były montowane przez wybrane serwsiy Toyoty. System bardzo dobry, ale niestety cena znaczenie wyższa, stosunkowo ograniczona sieć serwisowa i ze względu na konstrukcję układu wrażliwym elementem na jakość polskiego gazu jest pompa.
Wtorek 2009-05-26