Po Picanto, Rio i cee'dzie, Venga jest czwartym modelem w gamie koreańskiej marki oferowanym z dedykowaną lub fabryczną instalacją gazową. W tym przypadku jest to system dedykowany (montaż na linii produkcyjnej w fabryce to przywilej małego Picanto), instalowany w Polsce z wykorzystaniem układu marki BRC przystosowanego przez polskiego przedstawiciela tej firmy, czyli Czakram.
Instalację LPG można zamawiać do egzemplarzy napędzanych przez 1,4-litrowe silniki DOHC o mocy 90 KM, w wersji wyposażenia M lub M+ESC. Wyjściowa cena auta wynosi 46990 zł, dopłata za możliwość obniżenia opłat za tankowanie to 4550 zł (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie lotnej, zbiornik toroidalny we wnęce koła zapasowego), a więc nieco poniżej 10% wartości. To dobra cena, choć oczywiście należy we własnym zakresie rozważyć opłacalność inwestycji w zasilanie gazowe.
Nasze wyliczenia mówią, co następuje: przy średnim spalaniu benzyny deklarowanym przez producenta na poziomie 6 l/100 km zapotrzebowanie silnika na autogaz wyniesie ok. 7-7,2 l/100 km. To oznacza koszty w wysokości ok. 32 zł/100 km na benzynie i ok. 19 zł/100 km na LPG. Aby z 13 zł zaoszczędzonych na każdych 100 km uzbierać 4550 zł, należy przejechać ok. 35000 km, a więc w ciągu 2-3 lat niezbyt intensywnej jazdy można odzyskać pierwotny wkład, a potem już tylko cieszyć się widokiem rosnącej kupki niewydanych pieniędzy. Salony Kii przyjmują zamówienia.
Zobacz stronę producenta:
BRCwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl