REKLAMA
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 11
fot. FIA Formula E Championship / Spark-Renault SRT_01E - elektryczny bolid Formuły E poprzednie następne
29.05.2014

Formuła E startuje po wakacjach

Formuła E startuje po wakacjach fot. FIA Formula E Championship

Formuła E to powołany w 2012 r. przez Formula E Holdings Ltd (FEH) cykl wyścigów samochodowych, w których będą uczestniczyć wyłącznie pojazdy zasilane energią elektryczną. Wyścigi będzie licencjonować oraz nadzorować Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA.
REKLAMA
Spark-Renault SRT_01Efot. FIA Formula E ChampionshipSpark-Renault SRT_01E bolid Formuły E

W ostatnich dniach 10 zespołów, które będą startować w Formule E otrzymało w pełni elektryczne bolidy Spark-Renault SRT_01E.

Spark-Renault to pojazd specjalnie zaprojektowany na potrzeby wyścigów Formuły E. Bolid został zaprojektowany w nieco ponad 10 miesięcy. Za dostawę układu napędowego i elektroniki odpowiedzialna jest firma Spark Racing Technologies.

Skonstruowany w McLaren Electronic Technologies silnik napędowy ma masę 26 kg i dysponuje mocą maksymalną 270 KM. Pojazd jest wyposażony także w system RESS (Rechargeable Energy Storage System), czyli urządzenie do magazynowania energii.

Samochody Formuły E będą ładowane podczas treningów, kwalifikacji, wyścigu i innych określonych momentach w czasie weekendu wyścigowego. Bezprzewodowym ładowaniem samochodów Formuły E zajmują się firmy Drayson Racing oraz jego partner QualcommHALO.

Wspólnie z kolegami z firmy Spark bardzo cieszymy się z dostarczenia stajniom Formuły E pierwszych 10 egzemplarzy bolidu Spark-Renault. Jest to niemały wyczyn, ponieważ chodzi o pierwszy na świecie w 100% elektryczny, krótkoseryjny bolid o takich osiągach. To kolejny dowód entuzjazmu konstruktorów Renault Sport oraz doskonałego opanowania przez nich nowych technologii związanych z napędem elektrycznym.

Patrice Ratti, dyrektor generalny Renault Sport Technologies

W zawodach Formuły E będzie także starował polski kierowca wyścigowy, niespełna 24-letni Jakub Giermaziak. Będzie on jednym z 20 kierowców uczestniczących w cyklu wyścigów Formuły E

To ogromna szansa rozwoju. Samochody elektryczne mogą stać się przyszłością motoryzacji. Tym bardziej jestem dumny, że zostałem wybrany do wąskiego grona zawodników-testerów tej nowoczesnej technologii. Ze sportowego punktu widzenia będą to, mam nadzieję, kolejne przejechane kilometry, które przyniosą również korzyść mojemu macierzystemu VERVA Racing Team. Przyznam, że nie mogę się już doczekać jazdy elektrycznym bolidem.

Jakub Giermaziak

Pierwsza eliminacja Formuły E odbędzie się 13 września 2014 r. w Pekinie.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Gram w zielone, Sport.pl



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.